کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        1984

        0 (0)
        قیمت:
        225,000 تومان 213,750 تومان

        مشخصات کتاب 1984

        تعداد صفحات
        312 صفحه
        شابک
        9789644480447
        سال انتشار
        1398
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب 1984

        کتاب " 1984 " رمانی پادآرمان‌شهری به قلم "جورج اورول" است. این کتاب را "صالح حسینی" به فارسی ترجمه کرده است. "جورج اورول" داستان‌نویس، روزنامه‌نگار و منتقد انگلیسی‌تبار بود. مجموع فروش دو کتاب "مزرعه‌ی حیوانات" و "1984" بیشتر از فروش آثار هر نویسنده‌ی قرن‌بیستمی است.
        کتاب " 1984 " شاهکار "جورج اورول" است. او با کتاب " مزرعه‌ی حیوانات " به شهرت رسید، ولی کتاب " 1984 " پا را از شهرت فراتر گذاشت. این کتاب اورول را در دنیا جاودانه کرد. به عقیده‌ی بسیاری نوشتن این رمان جان اورول را گرفت. او در سال 1947 مبتلا به سل شد. کمی پیش از آن‌که بیماری او قطعی شد، نوشتن این رمان را شروع کرده بود. دارویی جدید به اورول دادند که باعث شد علائم بیماری از بین بروند. او تمام وقتش را به نوشتن این داستان اختصاص داد و از آنجا که می‌خواست داستان را سریع‌تر تحویل دهد، تصمیم گرفت خودش آن را تایپ کند. این کار در سلامتش تأثیری بسیار منفی گذاشت. این کتاب در سال 1949 منتشر و به‌سرعت در سرتاسر دنیا پخش شد. متأسفانه خود اورول اندکی پس از به انتشار رسیدن این کتاب از بیماری ریوی فوت کرد. وینستون چرچیل اعلام کرد که این کتاب را دو بار خوانده است. این رمان به بیش از 65 زبان ترجمه شده و هنوز هم از پرفروش‌ترین عناوین است. عبارات استفاده‌شده در این کتاب راهشان را به گفت‌وگوی روزمره باز کرده‌اند.

        این کتاب پیش‌گویی اورول از آینده‌ای تاریک است. داستان این رمان در پادآرمان‌‌شهری می‌گذرد که حکومت از هیچ عملی برای کنترل کردن مردمش روی‌گردان نیست. حتی کسانی که در فکرشان مرتکب جرم شوند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. وینستون اسمیت، شخصیت اصلی این رمان مجبور است که تاریخ را به نفع حزب بازنویسی کند و با نوشتن هر پاراگراف، نفرتش به حزب دوچندان می‌شود.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار جورج اورول