کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        ایران و آمریکا: مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران در فرایند تقابل با ایالات متحده آمریکا (با نگاهی به بیانات مقام معظم رهبری)

        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب ایران و آمریکا: مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران در فرایند تقابل با ایالات متحده آمریکا (با نگاهی به بیانات مقام معظم رهبری)

        تعداد صفحات
        260 صفحه
        شابک
        9786226524209
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب ایران و آمریکا: مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران در فرایند تقابل با ایالات متحده آمریکا (با نگاهی به بیانات مقام معظم رهبری)

        در حال و هوای جنگ سرد دهه 1950، امریکا سیاست پروپاگاندای فعالی را با هدف وارد کردن خاورمیانه در ائتلاف جهانی بر ضد شوروی در این منطقه آغاز کرد. در این چارچوپ‌، ایران به دلیل موقعیت راهبردی‌اش در نزدیکی شوروی و نیز منابع نفتی گسترده‌اش، یکی از اهداف اصلی امریکا بود. عملیات پروپاگاندایی که سیا آن را در سال 1953 با هدف سرنگونی دولت ملی‌گرای «محمد مصدق» هدایت کرد، نمونه برجسته‌ای از این فعالیت‌هاست. در این کتاب در رویکردی انتقادی سیاست‌ها و اقدامات امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ، بررسی می‌شود.
        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب ایران و آمریکا: مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران در فرایند تقابل با ایالات متحده آمریکا (با نگاهی به بیانات مقام معظم رهبری)