کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        فرار

        مجموعه داستان
        0 (0)
        قیمت:
        285,000 تومان 270,750 تومان

        مشخصات کتاب فرار

        تعداد صفحات
        396 صفحه
        شابک
        9789644483271
        سال انتشار
        1398
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب فرار

        کتاب فرار مجموعه داستانی از آلیس مونرو، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی کانادایی است که مژده دقیقی آن را گردآوری کرده و به فارسی برگردانده ‌است. آکادمی نوبل آلیس مونرو را استاد داستان کوتاه معاصر توصیف و در سال 2013 به‌عنوان برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات انتخاب کرده است. او سیزدهمین زنی است که موفق به دریافت این جایزه‌ی معتبر ادبی شده و همچنین اولین شخصیتی است که در مقام یک نویسنده‌ی داستان کوتاه، نوبل ادبیات را از آن خود کرده است.

        مونرو همانند بزرگانی همچون ارنست میلر همینگوی و ریموند کارور بار دیگر توانسته علاقه‌مندان به ادبیات داستانی انگلیسی‌زبان را با خواندن داستان کوتاه آشتی دهد و تا جایی در این راه توفیق به دست آورده است که منتقدان ادبی او را با آنتوان چخوف مقایسه می‌کنند. از دیگر آثار آلیس مونرو که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند، می‌توان به «می‌خواستم چیزی بهت بگم»، «رؤیای مادرم»، «دست‌مایه‌ها» و «دورنمای کاسل راک» اشاره کرد.

        مجموعه داستان فرار همچون دیگر آثار مونرو، راوی زندگی زنان است. او زنانی را توصیف می‌کند که در مراحل مختلف عمر خود با چالش‌هایی گاه ساده و گاه پیچیده و هولناک مواجه می‌شوند. آلیس مونرو در شرح موقعیت‌ها و خلق فضای داستانی خود از عنصر واقع‌گرایی و صداقتی بی‌حدوحصر بهره می‌برد و با چیره‌دستی، خوانندگان را به درون کالبد شخصیت‌ داستان‌هایش می‎کشاند. نثر داستان‌نویسی مونرو روشنگر و دردناک و درعین‌حال طنزآلود است. او به پیروی از سنت داستان‌نویسی آمریکای شمالی، دوربینی را رو به واقعیت‌های دنیا قرار می‎دهد و بدون اینکه لحظه‌ای را از قلم بیندازد، تمام آنچه می‌بیند روایت می‌کند. آلیس مونرو راوی حقایق تکان‌دهنده‌ای است که گاه از فرط سادگی ظاهری از دیده‌ها پنهان می‎مانند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار آلیس مانرو

        کتاب‌های مرتبط با کتاب فرار