کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        رکوئیم برای یک راهبه

        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب رکوئیم برای یک راهبه

        تعداد صفحات
        264 صفحه
        شابک
        9786226654302
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب رکوئیم برای یک راهبه

        کتاب " رکوئیم برای یک راهبه " اثر "ویلیام فاکنر"، نویسنده‌ی آمریکایی قرن بیستم است. این کتاب را "شاپور بهیان" ترجمه کرده است. این کتاب مرجع جمله‌ی معروفی از فاکنر است: «گذشته هرگز نمرده است، حتی نگذشته است.» باراک اوباما در یکی از سخنرانی‌هایش این جمله را به کار برد و همچنین در فیلم «نیمه‌شب در پاریس» نیز این جمله نقل می‌شود.

        این کتاب در ادامه‌ی رمان «حریم» از همین نویسنده و درواقع هشت‌سال پس از حوادث آن شروع می‌شود. کتاب اولین‌بار در سال 1951 منتشر شد و داستان آن مانند آثار دیگری از فاکنر در منطقه‌ی ساختگی یوکنا پاتافا و جکسون و رودخانه‌ی می‌سی‌سی‌پی رخ می‌دهد. این اثر داستانی مانند بعضی دیگر از روایت‌گری‌های تجربی فاکنر هم به صورت رمان نوشته شده و هم بخش‌های نمایشی دارد. درواقع سه پیش‌درآمد که به اصل و اساس به‌وجود آمدن دادگاه، کاپیتول و زندان می‌پردازد و بعد از آن هفت صحنه‌ی نمایشی که داستان را روایت می‌کند.
        داستان " رکوئیم برای یک راهبه " را در این جمله‌ها از زبان «تمپل»، شخصیت اصلی داستان می‌توان فهمید: «چرا خدا به جای رنج چیز دیگری خلق نکرد و چرا انسان نمی‌تواند با رنج گناهانش را پاک کند؟» تمپل زنی جوان است که در گذشته اتفاقات هولناکی برایش رخ داده و او بر علیه کسی شهادت دروغ داده است، «نانسی» که سابق بر این یک فاحشه بوده و بعدتر خدمتکار تمپل، حالا به جرم قتل نوزاد تمپل در زندان است. تمپل خود را در مرگ کودکش مقصر می‌داند و آن را کفاره‌ی گناهانش می‌شمرد و از آن رهایی ندارد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار ویلیام فاکنر