کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        چشم جان‌بین

        ملاحظاتی پیرامون زیباشناسی فیلم
        0 (0)
        قیمت:
        141,000 تومان 133,950 تومان

        مشخصات کتاب چشم جان‌بین

        ناشر
        تعداد صفحات
        200 صفحه
        شابک
        9786008987444
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب چشم جان‌بین

        کتاب چشم جان‌بین: ملاحظاتی پیرامون زیباشناسی فیلم تألیف مازیار اسلامی، مترجم، منتقد و پژوهشگر سینما، تلاش می‌کند ماهیت زیبا‌شناسی فیلم را ابتدا از منظر فلسفی توضیح دهد و در ادامه با نشان دادن آثاری که این شرح و تبیین را تصویر می‌کنند ایدۀ اصلی کتاب را گسترش و بسط بدهد.

        ایدۀ اصلی کتاب حاضر در فصل اول آن تبیین شده که ماهیت زیباشناسی فیلم یک ماهیت غیرناب و غیرخالص است. برخلاف هنرهای دیگر که زیباشناسی ناب و خالص و فرو بسته دارند زیباشناسی فیلم گشوده و متاثر از زیباشناسی سایر هنرها یعنی؛ «تئاتر، نقاشی، عکاسی، ادبیات، رقص و اپرا» است. در فصل‌های بعدی کتاب، ورود زیباشناسی این هنرها به زیباش‌ناسی سینما با نشان دادن و ذکر نمونه‌هایی تعریف شده است.

        در مقدمۀ کتاب حاضر آمده است: «این کتاب تلاشی است برای مطالعۀ تأثیر زیباشناسی هنرهای دیگر در سینما، با بسط ایده‌های طرح‌شده در مقالۀ فشردۀ آلن بدیو، «سینما: حرکت غلط»؛ ایده‌هایی که او در نوشته‌های بعدی‌اش پیرامون سینما چندان به آن وفادار نمی‌ماند و گاه آن‌ها را نقض می‌کند، اما این کتاب بالقوگی‌های موجود در مقاله را فعال می‌کند تا از خلالِ آن به تصویری، گاه مبهم، از هستی سینما دست یابد…»

        کتاب «چشم جان‌بین: ملاحظاتی پیرامون زیباشناسی فیلم» تألیف مازیار اسلامی، مترجم، منتقد و پژوهشگر سینما، تلاش می‌کند ماهیت زیبا‌شناسی فیلم را ابتدا از منظر فلسفی توضیح دهد و در ادامه با نشان دادن آثاری که این شرح و تبیین را تصویر می‌کنند ایدۀ اصلی کتاب را گسترش و بسط بدهد.

        ایدۀ اصلی کتاب حاضر در فصل اول آن تبیین شده که ماهیت زیباشناسی فیلم یک ماهیت غیرناب و غیرخالص است. برخلاف هنرهای دیگر که زیباشناسی ناب و خالص و فرو بسته دارند زیباشناسی فیلم گشوده و متاثر از زیباشناسی سایر هنرها یعنی؛ «تئاتر، نقاشی، عکاسی، ادبیات، رقص و اپرا» است. در فصل‌های بعدی کتاب، ورود زیباشناسی این هنرها به زیباشناسی سینما با نشان دادن و ذکر نمونه‌هایی تعریف شده است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب چشم جان‌بین