کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        درخت

        تئاتر به مثابه زندگی
        قیمت:
        86,000 تومان 81,700 تومان

        مشخصات کتاب درخت

        ناشر
        تعداد صفحات
        140 صفحه
        شابک
        9786008987505
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب درخت

        نمایشنامۀ درخت نوشتۀ یوجینو باربا که با چندین مقاله از سایر اعضای اودین تئاترت همراه است، روایتگر درخت تاریخ است.که با شور و حرارت رشد می­‌کند؛ دو راهب زیرِ درختی خشک چشم به راه بازگشت پرندگان‌­اند، مادری زیر سایۀ درخت فراموشی استراحت می­‌کند و جنگ­‌سالارانی در پی نابودی درخت­ زمین‌­اند.
        نمایش درخت آخرین محصول اودین تئاترت است که اجراهایش از سال 2016 در دانمارک شروع شد و سفرهای اجرایی­‌اش همچنان ادامه دارد. یوجینو باربا و گروه اودین در بهمن ماه سال 1395 به ایران سفر کردند و به مدت پنج شب نمایش درخت را در سالن حافظ تهران اجرا کردند.
        یوجنیو باربا در سال 1961 به ورشو عزیمت کرد تا در دانشگاه دولتی تئاتر، در رشتۀ کارگردانی تئاتر مشغول به تحصیل شود. اما بعد از گذشت یک‌ سال دانشگاه را ترک کرد و به اوپوله رفت و به مدت سه‌سال با یرژی گروتفسکی همکاری کرد. سال 1964 به نروژ رفت تا به‌عنوان کارگردانی حرفه‌­ای مشغول به کار شود، اما به‌عنوان یک خارجی نتوانست کاری پیدا کند. گروهی از جوانان را که در مدرسۀ دولتی تئاتر پذیرفته نشده بودند، دور هم جمع کرد.و گروه اودین تئاترت را تأسیس کرد.
        او همچنین در سال 1979 با راه‌اندازی مدرسۀ بین‌الملی انسان‌شناسی تئاتر (ایستا) مطالعاتی تازه در حوزۀ تئاتر بنیان نهاد. باربا طی 55 سال کار با اودین تئاترت و آنسامبل بینافرهنگی تئاتروم موندی، 79 اجرای تئاتری خلق کرده است که برخی از آن‌­ها از این قراراند: پرنده دوستان، فرای، خانۀ پدری­ام، تالابوت، کائوسموس، میتوس، ایتسی بیتسی، نمک، رؤیای آندرسون، هملت دیرین، زندگی مزمن، درخت و…
        کتاب‌های مجموعۀ تئاتر به‌مثابۀ زندگی، مجموعه‌اجراهای گروه دانمارکی اودین تئاترت (Odin Teatret) به سرپرستی یوجنیو باربا است. که شامل متون اجرایی نمایش­‌ها و مقالاتی‌ست که از مرحلۀ «تولد تا بلوغ» اجرا را روایت می‌­کنند. این روایت‌­ها به پازلی می­‌مانند که کارگردان، بازیگران، دراماتورژ، طراحان صحنه، مشاوران ادبی و هرکس که نقشی در این آفرینش داشته.است، قسمتی از آن‌­ها را تکمیل کرده‌­اند. در برخی موارد (اجراهای انفرادی) بازیگر، مؤلف و کارگردان، راوی این قصه بوده‌­اند و در موارد دیگر (اجراهای گروهی) دراماتورژ، طراح صحنه، مشاور ادبی و … نیز بخشی از این ماجرا هستند. مجمومۀ حاضر با هماهنگی و اجازۀ رسمی گروه اودین تئاترت در نشر لگا منتشر می‌شوند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر