کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        شعر برای سوزاندن و زنبق ها ...:

        دو گزینه ی شعر
        0 (0)
        قیمت:
        33,000 تومان 29,700 تومان

        مشخصات کتاب شعر برای سوزاندن و زنبق ها ...:

        تعداد صفحات
        222 صفحه
        شابک
        9789644487637
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب شعر برای سوزاندن و زنبق ها ...:

        کتاب " شعر برای سوزاندن و زنبق‌ها " مجموعه شعری از "کیوان نریمانی" است. این کتاب اولین بار در سال 1398 منتشر شده و 221 صفحه دارد.

        "کیوان نریمانی" در سال 1346 در بوشهر چشم به جهان گشود. او در رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی و شهرسازی تحصیل کرده است و در زمینه‌ی شعر، ترجمه، ویرایش و نقد فعالیت دارد. نریمانی از سال 1361 فعالیت ادبی را آغاز و آثاری ترجمه و تألیف کرده است. او در زمینه‌ی ترجمه‌ی فارسی اشعار پابلو نرودا و سیلویا پلات بسیار درخشان عمل کرده است. نریمانی تاکنون چندین مجموعه شعر منتشر کرده است که با استقبال خوبی رو‌به‌رو شده‌اند.

        کتاب " شعر برای سوزاندن و زنبق‌ها " شامل دو گزینه شعر با عنوان «شعر برای سوزاندن» و «زنبق‌هایی که به لژ مخصوص باز می‌شد» است. نریمانی در اصل این دو مجموعه را برای انتشار پیش و پس از مجموعه‌ی «مترو جای خوبی برای رقص و خواب نبود» در نظر گرفته بود؛ ولی به دلیل برخی مشکلات، این دو گزینه شعر را در یک کتاب و پس از انتشار مجموعه‌ی «مترو جای خوبی برای رقص و خواب نبود» به چاپ رساند. نریمانی در مصاحبه‌ای با سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین درباره‌ی این کتاب گفته است: «در هر دو گزینه از آیین‌ها، افسانه‌ها، رویدادها، نام افراد، جای‌‌ها و کتاب‌ها به شکلی مستقیم و دگرگون‌شده آمده است و ارجاع‌هایی در شعرهاست که هرچند گاه کاملاً شخصی و گاه کاملاً آشکار و شناخته‌شده‌‌اند، به گمانم به‌تنهایی خود معنادار و با کارکرد ارگانیک و درهم‌تنیده در شعراند و در زیر لایه‌ها یا زیرساخت‌ها می‌توانند تأویل‌ها و خوانش‌های متفاوت دیگری را پدید آورند.»

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب شعر برای سوزاندن و زنبق ها ...: