کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        یونگ،بوبر و تائوئیزم

        ناموجود

        مشخصات کتاب یونگ،بوبر و تائوئیزم

        تعداد صفحات
        88 صفحه
        شابک
        9789649652481
        سال انتشار
        1389
        نوبت چاپ
        2
        قطع
        رحلی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب یونگ،بوبر و تائوئیزم

        هرولد کوارد و ایرنه ابر، پژوهشگران فلسفه‌اند.
        بحث از تأثیرات وسیعی که افکار، فلسفه‌ها و ادبیات شرقی بر آرا و اندیشه‌های غربی در زمینه‌های مختلف به جا گذاشته، در کشور ما بی‌سابقه نیست.
        برخی محققان ادبیات یا فلسفه تطبیقی دیر زمانی است که آثار مختلفی در این باره پدید آورده‌اند. با این حال در بیشتر این نوشته‌ها یا اصولا به کلی‌گویی و نشان دادن خطوط عمده این تأثیرگذاری‌ها بسنده شده است یا این‌که در بسیاری موارد، روح تفاخر و حتی نوستالژی، داوری‌های علمی را در بررسی چگونگی این تأثیرگذاری‌ها تحت شعاع خود قرار داده است.
        در «یونگ، بوبر و تائوئیزم» که گزیده و فراهم آمده از مجموعه مقالاتی با عنوان «تأثیرات شرقی بر فلسفه غربی» (ویراسته الکساندر لاین مک فی، ادینورگ، ۲۰۰۰ ) است، نویسندگان به ترتیب تأثیرات اندیشه‌های شرقی و مشخصا تفکرات تائویی را در نحوه شکل‌گیری آرا و اندیشه‌های محوری دو متفکر بزرگ و جریان‌ساز غربی کارل گوستاو یونگ و مارتین بوبر بررسی کرده‌اند.
        بی‌آن‌که در جست وجو و پی‌گیری و واکاوی روند و خطوط این تأثیرگذاری‌ها دچار اغراق یا تکلف شوند یا از سهم خلاقیت و نوآوری‌های این دو متفکر به نفع اندیشه‌های شرقی فرو بکاهند.
        به‌ویژه آن‌که در هر دو بخش این کتاب، نویسندگان، بیش‌تر بر نحوه قرائت یونگ و بوبر از اندیشه‌های تائویی تأکید کرده و نحوه استفاده آن دو را از تفکرات شرقی در راستای ابداع نظریه‌های جدید بازجسته‌اند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب یونگ،بوبر و تائوئیزم