کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        گل رنج‌های کهن

        برگزیده مقالات درباره شاهنامه فردوسی
        0 (0)
        قیمت:
        65,000 تومان 61,750 تومان

        مشخصات کتاب گل رنج‌های کهن

        ناشر
        تعداد صفحات
        501 صفحه
        شابک
        9786226441032
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب گل رنج‌های کهن

        "گل رنج های کهن"، "برگزیده مقالات درباره شاهنامه فردوسی" به قلم دکتر "جلال خالقی مطلق" است که "علی دهباشی" آنها را انتخاب و در این مجموعه گردآوری کرده است. شاهنامه که چه از جهت کمیت و چه کیفیت، بزرگترین اثری است که ادبیات فارسی به خود دیده است، در عرصه‌ی جهانی نیز همچون ستاره‌ای درخشان خودنمایی می‌کند و بدون شک یکی از شاهکارهای حماسی جهان است.

        محققین و نویسندگان زیادی پیرامون شاهنامه دست به قلم شده‌اند و علاوه بر کتاب‌هایی که این اثر را تجزیه و تحلیل کرده، مقالات بسیاری نیز در باب نمایاندن نکته‌های این اثر عظیم و باشکوه، به رشته‎ی تحریر درآمده است. از میان تمامی کتاب‌ها و مقالاتی که پیرامون فردوسی و شاهنامه‌ی او منتشر شده، آثاری که به قلم دکتر "جلال خالقی مطلق" خلق شده، از اهمیتی دو چندان برخوردار است؛ چرا که نام ایشان به عنوان یک شاهنامه‌پژوه سرشناس، همواره با نام شاهنامه‌ی فردوسی گره خورده است. در عظمت جایگاه پژوهشی استاد "خالقی مطلق" همین بس که یکی از معتبرترین تصحیح‌های شاهنامه، نسخه‌ای است که به دست ایشان تنظیم شده است.
        "علی دهباشی" در "گل رنج های کهن"، "برگزیده مقالات درباره شاهنامه فردوسی" را که از قلم این شاهنامه‌پژوه نامی منتشر شده، گردآوری کرده و هر مقاله را به همراه یادداشت‌هایی به خوانندگان ارائه داده است. دکتر "خالقی مطلق" چیزی حدود دو دهه از عمر شریف خود را پای ارائه‌ی تصحیحی نوین از شاهنامه‌ گذاشته است و کتاب پیش رو با عنوان "گل رنج های کهن"، مقالاتی را از ایشان در برگرفته که در بازه‌ی زمانی یازده‌ ساله‌ای، در برخی از معتبرترین مجله‌های ایرانی و خارجی به چاپ رسیده‌اند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب گل رنج‌های کهن