کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        1
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        1

        شاهنامه خالقی مطلق (12جلدی)

        ناموجود

        مشخصات کتاب شاهنامه خالقی مطلق (12جلدی)

        شابک
        9647025459
        نوبت چاپ
        6
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب شاهنامه خالقی مطلق (12جلدی)

        کتاب «شاهنامه» اثر ابوالقاسم فردوسی، به کوشش جلال خالقی مطلق (دوره 12 جلدی)
        تصحیحی علمی، انتقادی و تحقیقی از شاهکار ادبیات حماسی – اساطیری ایران و جهان. دوره دوازده‌جلدی کتاب «شاهنامه»، که ماحصل کوشش سالیان جلال خالقی مطلق است، کتابی‌ست کاربردی، هم برای شاهنامه‌پژوهشان و آن‌ها که به‌طور تخصصی روی این شاهکار منظوم ادبیات کلاسیک فارسی کار می‌کنند و هم برای کسانی که به‌طور کلی به‌نحوی با ادبیات سروکار دارند.
        تصحیح انتقادی جلال خالقی مطلق از کتاب «شاهنامه» همچنین مخاطبان عادی این اثر بزرگ حماسی – اساطیری و داستانی را نیز به‌کار می‌آید و می‌تواند آن‌ها را در مواجهه با دشواری‌های کتاب «شاهنامه» و درک بهتر متن آن یاری کند.
        کتاب «شاهنامه»، مثل هر اثر بزرگ کلاسیک و جهانی، از آن آثاری‌ست که می‌توان از درهای گوناگون به آن وارد شد و از مناظر و چشم‌اندازهای مختلف به آن نگریست. این کتاب هم منبعی‌ست برای اسطوره‌پژوهی، هم اثری ملی که روح ایرانی را در آن می‌توان بازشناخت.
        کتاب «شاهنامه» را می‌توان به‌لحاظ اجتماعی نیز تفسیر کرد و همچنین می‌توان به‌لحاظ قصه‌پردازی از آن درس‌ها گرفت.
        این کتاب منبعی غنی از زبان فارسی‌ست و در کارِ نوشتن شعر و نثر می‌توان بسیار از آن آموخت و دایره واژگان را به کمک آن گسترش داد.
        اما درک و تفسیر و شناخت درست کتاب «شاهنامه»، فارغ از اینکه از چه منظری با آن مواجه شویم، منوط به این است که از برخورد صرفاً ذوقی با این اثر فراتر رویم و در تفسیر آن به راه‌های پرت و یکسره بی‌ارتباط با زمینه‌ و ریشه‌های فرهنگی و تاریخی و اساطیری که «شاهنامه» و زبان و فضا و قصه‌هایش به آن تعلق و پیوند دارد نیفتیم و به برداشت‌هایی نرسیم که هیچ ربطی به آن زمینه و ریشه‌ها ندارد.
        تصحیح جلال خالقی مطلق از کتاب «شاهنامه»، که متن کامل آن همراه با حواشی و توضیحات و یادداشت‌ها و بیت‌یاب و معنای واژگان و هرآنچه در هرچه کامل‌تر شدن این تصحیح ضروری دانسته شده در دوازده جلد به چاپ رسیده است، تصحیحی‌ست که مخاطبان کتاب «شاهنامه» را در درک بهتر این اثر یاری می‌کند. این تصحیح همچنین منبعی کاربردی برای شاهنامه‌پژوهان است.
        تصحیح جلال خالقی مطلق از کتاب «شاهنامه» مورد تأیید و تحسین تعدادی از شاهنامه‌پژوهشان و محققان برجسته‌‌ و مطرح ایرانی و خارجی چون ایرج افشار، علی‌اشرف صادقی، سعید حمیدیان، محمد دبیرسیاقی، میرجلال‌الدین کزازی، جلیل دوست‌خواه، محمدامین ریاحی، محمدجعفر یاحقی، احسان یارشاطر، ویلیام هانوی و دیک دیویس قرار گرفته است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب شاهنامه خالقی مطلق (12جلدی)