کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        مردم شناسی جامعه تهران قدیم و گفتارهایی درباره خانه و خانواده و سنت های خانوادگی

        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب مردم شناسی جامعه تهران قدیم و گفتارهایی درباره خانه و خانواده و سنت های خانوادگی

        ناشر
        تعداد صفحات
        530 صفحه
        شابک
        9786226441667
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب مردم شناسی جامعه تهران قدیم و گفتارهایی درباره خانه و خانواده و سنت های خانوادگی

        "مردم شناسی جامعه تهران قدیم" به قلم "علی بلوکباشی"، موضوع ذکر شده در عنوان "و گفتارهایی درباره خانه و خانواده و سنت های خانوادگی" را شامل می‌شود.
        با نگاهی به تهران، شاید کمتر متوجه شوید که این شهر بزرگ چه اتفاقاتی را به خود دیده است؛ شهری که روزگاری مانند دهکده‎ای بود، که باغ و قنات و دشت‌های وسیع، چهره‌ی اصلی آن را تشکیل می‌داد و تا یک قرن پیش ملتی را از هر مذهب و مسلکی در خود جای داده بود. اکنون اما کلانشهری را می بینید که در حال خفگی است، با خیابان های مملو از ماشین و آدم و ساختمان‌های بلندی که امروزی به نظر می‌رسند، اما در واقع هیچ صفایی ندارند. در همین شهری که اکنون هوای مسمومش جایی برای تنفس باقی نگذاشته، مردمی در گذشته نه چندانش دورش در مکانی عاری از مدرنیته زندگی می‌کردند و حتی اگر امکانات رفاهی زیادی نداشتند، لااقل سپاسگزار این بودند که می‌توانند هوای پاک را نفس بکشند.
        ممکن است تصور تهران بدون دود و شلوغی سرسام‌آور کمی سخت باشد؛ اما اگر طرفدار این تصویر پاک‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از تهران هستید، کتاب "مردم شناسی جامعه تهران قدیم" به قلم "علی بلوکباشی"، با ارائه‌ی توصیفات کم‌نظیرش، شما را به آن تابلوی شگفت‌انگیز خواهد برد. قلم دکتر "علی بلوکباشی" و شگفتی‌های آن، حکایت هایی از محله‌های تاریخی تهران بازگو می‌کند که رفته رفته توسط ماشین مدرنیته بلعیده شد و به تاریخ تبدیل شد و امروز با شنیدن نام آنها با خودمان می اندیشیم که می‌توانسته چه جای قشنگی باشد! اگر می‌خواهید تهران را جور دیگری یاد بگیرید و پیدا و پنهان آن را بهتر بشناسید، "مردم شناسی جامعه تهران قدیم" کتابی است که نباید آن را از دست بدهید.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب مردم شناسی جامعه تهران قدیم و گفتارهایی درباره خانه و خانواده و سنت های خانوادگی