کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        تاریخ نقد جدید - جلد چهارم (بخش دوم)

        0 (0)
        قیمت:
        175,000 تومان 166,250 تومان

        مشخصات کتاب تاریخ نقد جدید - جلد چهارم (بخش دوم)

        تعداد صفحات
        440 صفحه
        شابک
        9789641117926
        سال انتشار
        1389
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب تاریخ نقد جدید - جلد چهارم (بخش دوم)

        کتاب " تاریخ نقد جدید "، جلد چهارم (بخش دوم) اثر "رنه وِلک"، متفکر و منتقد ادبی آمریکایی ـ چک در قرن بیستم است. کتاب‌های مجموعه‌ی هشت‌جلدی تاریخ نقد جدید را "سعید ارباب شیرانی" به فارسی برگردانده است. در جلد چهارم این مجموعه نیز همچون جلد سوم به مباحث نقد در قرن نوزدهم پرداخته می‌شود. قرنی که با کثرت و تنوع اندیشه‌ها و نظریات مواجه بود. تقریباً درباره‌ی تمام مکاتبی که امروز هم وجود دارند از جمله مکتب اصالت علم، اصالت تاریخ، رئالیسم، ناتورالیسم، سمبولیسم و… در این کتاب صحبت و بحث شده است. در این جلد، مطالب از منتقدان تندرو روس آغاز می‌شود و پس از آن‌ها نهضت زیبا‌شناسی انگلستان را پوشش می‌دهد و در نهایت به سمبولیست‌های فرانسه منتهی می‌شود.

        "رنه ولک" یکی از برجسته‌ترین منتقدان ادبی (1995-1903) برخاسته از مکتب زبان‌شناسی و متن‌شناسی پراگ بود. این مورخ ادبی در اوایل جنگ جهانی دوم به آمریکا مهاجرت کرد و مطالعات خود را تا آخر عمر در این کشور ادامه داد. ولک آثار بسیاری دارد؛ اما شاهکار او مجموعه‌ی هشت‌جلدی نقد جدید است که در آن نظریه‌های نقد را از 1750 تا 1950 بررسی، تحلیل و ثبت می‌کند. برای او نقد هم داوری درباره‌ی آثار و نویسندگان و به عبارت دیگر نقد حکمی و عملی است و هم اصل و اساس ادبیات، نظریه‌ی ادبی، خاستگاه و نقش و تأثیر آن در زندگی و تمدن بشری مدنظر است.

        بریده‌ای از کتاب:

        «ستایش اصلی چرنیشفسکی متوجه‌ گوگول می‌شود، بنیانگذار «گرایش انتقادی» در ادبیات روسیه، آفریننده‌ی مکتب، کسی که ادبیات روس را از قید تأثیر بیگانگان آزاد کرد و آن را وسیله‌ی کسب هویت ملی قرار داد.»

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب تاریخ نقد جدید - جلد چهارم (بخش دوم)