کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        نظریه ادبیات

        ناموجود

        مشخصات کتاب نظریه ادبیات

        تعداد صفحات
        418 صفحه
        شابک
        9789644454783
        سال انتشار
        1400
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب نظریه ادبیات

        رنه ولک منتقد ادبی، نویسنده و استاد دانشگاهِ اهل چکسلواکی بود. او بعد از جنگ جهانی دوم از وین به آمریکا پناهنده شد و تابعیت آمریکا را پذیرفت. ولک در دهۀ هفتاد به جنبش منتقدینی پیوست که تلاش می‌کردند فرم جدیدی را برای نقد ادبی تثبیت کنند. از مهم‌ترین آثار ادبی او می‌توان به کتاب نظریه‌ ادبیات و مجموعۀ هشت‌جلدی تاریخ نقد ادبی مدرن اشاره کرد.

        اوستین وارن منتقد ادبی، استاد دانشگاه و نویسندۀ آمریکایی‌تبار بود. او در دانشگاه هاروارد در رشتۀ زبان و ادبیات انگلیسی با گرایش رمانتیسیسم تحصیل کرد. پس از فارغ‌التحصیلی در بیست‌ویک‌سالگی توسط دانشگاه کنتاکی به عنوان استادیار استخدام شد. برخلاف ولک او کاملاً با منتقدین نو موافق نبود و خودش را ترکیبی از هر دو می‌دید. وارن در زمینۀ نقد هم از مفاهیم قدیمی و هم از مفاهیم جدید استفاده می‌کرد و تقریباً تنها منتقد با این روش بود.

        این دو منتقد در دهۀ سی در دانشگاه اوهایو با هم ملاقات کردند. آنها در سال 1940 تصمیم گرفتند که کتاب نظریه‌ ادبیات را بنویسند. نوشتن این کتاب سه سال طول کشید. آن دو این کتاب را با نگارشی یک‌دست و براساس درک مشترکشان از ادبیات نوشتند. این دو نویسنده نگارش این کتاب را با هدف تألیف کتابی جامع شروع کردند. کتابی که ادبیات، نقد ادبی و تاریخ ادبیات را در خود داشته باشد و بتواند به عنوان منبعی جامع برای دانشجویان و علاقه‌مندان استفاده شود. نظریه‌ ادبیات به هجده زبان ترجمه و موجب دگرگونی در فرم نقد ادبی شده است. این کتاب حتی با گذشت این همه سال همچنان کتابی باارزش است و برای منتقدان منبعی معتبر به حساب می‌آید.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب نظریه ادبیات