کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        داستان و داستان نویس

        همراه با 21 داستان کوتاه
        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب داستان و داستان نویس

        تعداد صفحات
        320 صفحه
        شابک
        9789644485534
        سال انتشار
        1393
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب داستان و داستان نویس

        کتاب " داستان و داستان‌نویس " را "جمال میرصادقی" نوشته است. این کتاب به نوعی جلد دوم کتاب عرق‌ریزان روح محسوب می‌شود. این اثر اولین بار در سال 1391 به چاپ رسیده و 320 صفحه دارد.

        "جمال میرصادقی" نویسنده‌ی ایرانی‌تبار است. او در سال 1312 در تهران متولد شد. این نویسنده در حوزه‌های ادبی بسیاری فعال بوده و تاکنون 43 جلد کتاب منتشر کرده است. آثار او به انگلیسی، عربی، ایتالیایی، روسی و… برگردانده شده‌اند. میرصادقی از دوران نوجوانی داستان‌نویسی را آغاز کرد. اولین داستانش در سال 1337 در مسابقه‌ی مجله‌ی سخن به عنوان برنده انتخاب شد. میرصادقی همیشه از نویسندگان بی‌حاشیه و ساکت بود. او زیاد در مجامع عمومی ظاهر نمی‌شود و مصاحبه نمی‌کند. نکته‌ی عجیب فعالیت ادبی او این است که جلال آل‌احمد و ابراهیم گلستان منتقد میرصادقی بوده‌اند. میرصادقی اکنون عضو کانون نویسندگان نیست. نُه کتاب از آثار او هنوز مجوز دریافت نکرده‌اند و مشخص نیست چه زمانی به چاپ برسند. او در حال‌ حاضر به تدریس ادبیات داستانی و مدیریت مدرسه‌ی داستان سپندار مشغول است. فیلمی از روی زندگی این نویسنده‌ی توانا به کارگردانی علی زارع‌قنات نوی اقتباس شده است.

        میرصادقی گفته است که کتاب داستان و داستان‌نویس جلد دوم کتاب عرق‌ریزان روح است. خواندن این دو کتاب به نویسندگان نوقلم بسیار پیشنهاد می‌شود. او در کتاب عرق‌ریزان روح به توصیه‌هایی مفید برای نویسندگان جوان پرداخته است. کتاب داستان و داستان‌نویس هم شامل تجربه‌ی دوران نویسندگی خود میرصادقی است. میرصادقی نظراتش درباره‌ی داستان و آنچه او را به نویسنده تبدیل کرده، در این کتاب بیان کرده است. این کتاب شامل بیست‌ویک مقاله و بیست‌ویک نمونه داستان کوتاه است. خواندن آن می‌تواند به نویسندگان نوقلم تصویری واضح از ساختار داستان و داستان‌نویسی بدهد و موجب شود که لذت حقیقی نوشتن را کشف کنند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار جمال میرصادقی