کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        1
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        2

        شناخت گیاهان دارویی و معطر ایران

        0 (0)
        قیمت:
        2,800,000 تومان 2,660,000 تومان

        مشخصات کتاب شناخت گیاهان دارویی و معطر ایران

        تعداد صفحات
        1444 صفحه
        شابک
        9786001050312
        سال انتشار
        1400
        نوبت چاپ
        4
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب شناخت گیاهان دارویی و معطر ایران

        شناخت گیاهان دارویی و معطّر ایران کتابی است که دکتر ولی الله مظفریان امر گردآوری، ترجمه و تالیف آن را بر عهده داشته است. دکتر ولی الله مظفریان که یکی از بزرگ‌ترین اساتید گیاه شناسی ایران محسوب می‌شوند، این اثر را با هدف نشر منبعی دقیق و حاوی اطلاعات صحیح برای شناخت گیاهان دارویی و معطّر ایران به تالیف درآورده است. کتاب حاوی اطلاعات ارزنده‌ای از گیاه‌شناسی کشور است که با اشاره به پراکندگی جغرافیایی گیاهان، همراه با ارائه‌ی تصاویر واضح و رنگی معرفی شده‌اند. در این مجموعه گیاهان دارویی حقیقی از گیاهانی که عمدتا بخاطر شکل و عطرشان مورد استفاده‌ی درمانی افراد بومی قرار گرفته‌اند اما فاقد اثر دارویی هستند نیز تفکیک شده‌اند.
        در ابتدای کتاب توضیحات گسترده‌ای در مورد متن اصلی و شیوه‌ی استفاده از آن آورده شده است و بیش از هزار و سیصد صفحه اطلاعات درباره‌ی قریب به هشتصد و پنجاه گونه گیاه دارویی در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. این اطلاعات گستره‌ای از مشخصات، ویژگی و خاصیت‌ها، محل اصلی رشد و تصاویر این گیاهان را دربرگرفته است و این تصاویر، عکس‌هایی از گیاهان دارویی واقعی و اصلی هستند که توسط دکتر ولی الله مظفریان جمع آوری شده اند.
        شناخت گیاهان دارویی و معطّر ایران نتیجه‌ی تلفیق پژوهش های متقن و تجربه‌ی سی و پنج ساله‌ی مولف است که با استناد به آمار و ارقام دقیق و مستند تالیف شده و یک منبع کم نظیر از گیاهان کاشتنی، خود رو، دارویی و غیره را ارائه می‌دهد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار ولی الله مظفریان

        کتاب‌های مرتبط با کتاب شناخت گیاهان دارویی و معطر ایران