کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        یهودیت

        0 (0)
        قیمت:
        100,000 تومان 95,000 تومان

        مشخصات کتاب یهودیت

        ناشر
        تعداد صفحات
        168 صفحه
        شابک
        9789642908172
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب یهودیت

        کتاب «یهودیت» ترجمه بخشی از کتاب «ادیان ما» یا (Our Religions) ویراسته «آرویند شارما» ست که به بررسی یهودیت می پردازد. جیکوب نیوزنر در بخش «یهودیت» کتاب «ادیان ما» با استفاده از سبکی خاص و آموزنده به جای شروع اثرش با نقل تاریخی سیر پیدایش یهودیت، واقعیتی به نام یهودیت را پیش روی مخاطب نهاده، آن را واکاوی می کند. جیکوب نیوزنر از برجسته‌ترین پژوهشگران یهودیت است. نیوزنر یکی از پرکتاب‌ترین نویسنده‌های طول تاریخ شناخته می‌شود و چیزی در حدود 950 جلد کتاب را نوشته یا ویرایش کرده است.

        مهم‌ترین ویژگی این کتاب او، بررسی دین یهود در زمینه‌ی اجتماعی‌اش، و به‌عنوان نتیجه‌ی عمل گروهی از مردم، و نه مجموعه‌ای از عقاید و باورها، می باشد. نیوزنر علاوه بر پژوهش‌های تاریخی و کار روی متن‌ها، کتاب‌هایی در زمینه‌ی الهیات نیز نوشته و درکنار کارهای تحقیقی، نقش برجسته‌ای در گسترش تحقیقات دینی و یهودیت در دانشگاه‌های امریکا داشته است.

        این کتاب شامل سه سرفصل اصلی «تعریف یهودیت، رابطه‌ی امور قومی و دینی در یهودیت و شکل‌گیری یهودیت است. نویسنده، برخلاف قرار داشتن در منصب خاخامی، خود را از هرگونه تعصب دینی و جانبداری یهودی رها دانسته و به طور بی طرفانه و کاملا تحقیقی به بررسی ریشه‌های شکل‌گیری انواع باورها و رویدادهای تاریخ یهود پرداخته است و در بسیاری از موارد، نگاهی انتقادی و بلکه ساختار شکنانه به چهارچوب های سنتی و مقدس مأبانه موجود در یهودیت دارد.
        این کتاب کم حجم برای آشنایی کلی و ابتدایی با یهودیت نگاشته نشده و اصلا کتابی جامع درباره‌ی تاریخ و شریعت یهودی به شمار نمی‌رود. بلکه برای آن دسته از مخاطبان آشنا با یهودیت مناسب است که به دنبال دیدگاه‌های انتقادی و غیرسنتی درباره‌ی این دین هستند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب یهودیت