کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        خوشه های طلایی

        ناموجود

        مشخصات کتاب خوشه های طلایی

        ناشر
        تعداد صفحات
        924 صفحه
        شابک
        9786001761836
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب خوشه های طلایی

        کتاب خوشه‌های طلایی - جلد اول به قلم مصطفی سروش، همراه با داستان‌هایی از برندگان نوبل، شما را با طیف وسیعى از آثار این مفاخر ادبى جهان آشنا می‌کند.

        دیر زمانى است که در دنیاى مغرب زمین، توجه بسیارى به ادبیات و ارزش نهادن به آن شده است و از این رو هر ساله جوایز ادبى گوناگونى به نویسندگان سرشناس جهانى اهدا مى‌شود. یکى از معتبرترین این جوایز، جایزه‌ى ادبى نوبل است که هر ساله به کسانى تعلق مى‌گیرد که در تکریم اصالت و آرمان‌هاى انسانى با خلاقیت و پشتکار به خلق آثار ادبى مى‌پردازند.

        اعطاء جایزه‌ى نوبل ادبیات در سال 1901 آغاز شد و اولین جایزه‌ى آن به یک شاعر فرانسوى به نام «سولى پرودوم» تعلق گرفت. لازم به ذکر است که همه‌ى برندگان جایزه‌ى نوبل ادبیات داستان‌نویس نیستند، بلکه در میان آن‌ها فلاسفه، شعرا، نمایشنامه‌نویسان و تاریخ‌نگارانى چون «برگسون» و «چرچیل» نیز حضور دارند.

        نکته‌ى قابل توجه این است که در طى این زمان نسبتاً طولانى که از آغاز اعطاى این جایزه مى‌گذرد، بسیارى از مفاخر ادبى ایران از جمله مترجمان نامدار و چیره دستى چون: «محمد قاضى»، «م. به. آذین»، «سیمین دانشور» و... بسیارى از این داستان‌هاى کوتاه را ترجمه و در مجلات ادبى و هفته نامه‌ها چاپ و منتشر کرده بودند.

        در کتاب حاضر تعدادى از این داستان‌ها براى شناخت و درک نگاه متفاوت آن فرزانگان از جهان برون و درون انتخاب و آورده شده است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار جمعی از نویسندگان

        کتاب‌های مرتبط با کتاب خوشه های طلایی