کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        تعمیر زندگان

        قیمت:
        110,000 تومان 104,500 تومان

        مشخصات کتاب تعمیر زندگان

        ناشر
        تعداد صفحات
        220 صفحه
        شابک
        9786227280005
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب تعمیر زندگان

        تعمیر زندگان داستان ۲۴ ساعت از زندگی تمام افرادی است که بعد از مرگ مغزی سیمُن به‌نحوی درگیر او می‌شوند. پدر و مادرش، جراحان، پزشک‌ها و پرستاران بیمارستان، بیماری که به قلب او نیاز دارد، خانواده‌ی آن بیمار و پزشکان بخش اهدای عضو.دُکرانگال متخصص ترسیم نومیدی و پریشان‌حالی آدمی است. چیزی که بر لحظه‌لحظه‌ی این ۲۴ ساعت نقش بسته است. گفت‌وگو‌های رمان بسیار اندک‌اند اما کاملاً حساب‌شده و هرکدام مثل بهانه‌‌ای تا نویسنده از سیطره‌ی افکار و احساسات وحشتناک و هضم‌ناشدنی در زندگی رنج‌کشیدگان و بازماندگان بگوید. سنگ‌بنای داستان اما توصیفات رنگ‌به‌رنگ و محسوس آن است که عمق مصیبت افراد درگیر در داستان را بیان می‌کند. رمان با دقت یک پزشک و زبان یک شاعر نوشته شده، نثر و زبان داستان ترکیبی است خلاقانه از واقع‌گرایی و اطلاعات دقیق پزشکی و نثری شاعرانه که به خواننده کمک می‌کند هم موقعیت را به خوبی بفهمد و هم از تأملات شخصیت‌ها و نویسنده بهره‌ی کافی ببرد.

        چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

        • تعمیر زندگان ترسیمی دقیق، شاعرانه و انسانی است از تجربه‌ی پریشان‌حالی و بلاتکلیفی وحشتناک نزدیکانِ بیمارانی که در کما هستند.
        • تعمیر زندگان خط نازک و خاکستری‌ رنگی می‌کشد میان مرگ و زندگی، و درباره‌ی مرگ و زندگی و حیات‌بخشی و مسئله‌ی اهدای عضو پرسش‌های زیادی مطرح می‌کند.
        • تعمیر زندگان رمانی درباره‌ی پذیرش واقعیت است و پذیرش مرگ عزیزترین‌ها و دوام‌آوردن و امید، که به بهترین شکل نگاشته شده است.
        • تعمیر زندگان افکار و ذهنیات انسان‌هایی را که اهدای عضو عزیزانشان را نمی‌‌پذیرند هم به خوبی نشان می‌هد. نسبت بدن با خاطره و اثری که هر فرد بر جهان می‌گذارد و حالت نمادین بدن فرد ازدست‌رفته در ذهن عزیزانش چیزی نیست که به این راحتی بتوانیم از کنارش بگذریم و نویسنده هم آن را ساده‌سازی نمی‌کند. به‌راستی هم که قلب فقط یکی از اعضای بدن نیست بلکه انگار خودِ خود فرد است.
        • مسئله‌ی اهدای عضو امروزه دیگر یک واقعیت پزشکی جهان معاصر است و تعمیر زندگان توانسته هم آن را به‌شکلی علمی روایت کند و هم ابعاد فلسفی و تاریخی آن را به بهترین شکل و در موقعیت‌هایی عمیقاً انسانی و تکان‌دهنده نشان دهد.
        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب تعمیر زندگان