کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی

        0 (0)
        قیمت:
        150,000 تومان 142,500 تومان

        مشخصات کتاب معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی

        تعداد صفحات
        271 صفحه
        شابک
        9789644487927
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی

        کتاب " معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی " اثر "پری اَندرسون"، تاریخ‌نگار و جامعه‌شناس سیاسی بریتانیایی است. این کتاب را "شاپور اعتماد" به فارسی ترجمه کرده است. موضوع اصلی این کتاب دموکراسی است که به بیش از پنجاه سال پیش باز‌می‌گردد. نویسنده پس از گذشت پنج دهه قصد دارد در نسخه‌ی ویرایش‌شده و جدید کتاب، مجدداً به مفهوم هژمونی بپردازد.
        "پری اَندرسون"، تاریخ‌نگار و جامعه‌شناس بریتانیایی، متخصص تاریخ روشنفکری، از چهره‌های جنبش چپ نو و مارکسیسم غربی و استاد تاریخ و جامعه‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا، به چاپ جدید کتاب، مقدمه‌ی جامع و مانعی درباره‌ی گرامشی افزوده و در آن با استفاده از آثارش ویژگی‌های تفکر او را تجزیه و تحلیل کرده است.
        در فصول پنج‌گانه‌ی کتاب معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی ـ تغییرها، تقریرها، عدم‌تقارن، زمینه‌ها و پیامدها ـ به طولانی‌ترین مناظره‌ی تاریخ معاصر پرداخته می‌شود: صد سال اختلاف نظری و نزاع فلسفی بر سر راه رسیدن به سوسیالیسم یا جامعه‌ی سوسیالیستی. گرامشی با الهام از انقلاب علیه کاپیتال سعی می‌کند تا موضوع اصلی نخستین کنگره‌ی انترناسیونالیسم سوم را که درباره‌ی دموکراسی بورژوایی و دیکتاتوری پرولتاریا بود، به کمک مهم‌ترین مفهوم سوسیال دموکراسی روس و سوسیال دموکراسی آلمان، یعنی مفهوم هژمونی درک و میان شرق و غرب تمایزی بنیادین ترسیم کند.
        در بخش پایانی کتاب، مقاله‌ی ضمیمه نیز گزارش خواندنیِ آتوس لیزا هم‌سلول گرامشی از روزهایی است که با هم گذرانده‌اند. آتوس لیزا شاهد صحبت‌های گرامشی در فضایی به دور از نظر سانسورچیان زندان بود. این متن که به صورت محرمانه نگاشته شده، تا سال‌ها مخفی نگاه داشته می‌شد؛ چون خاری در چشم مشی رسمی حزب کمونیست بود.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی