کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        مهدیان دروغین

        0 (0)
        قیمت:
        850,000 تومان 807,500 تومان

        مشخصات کتاب مهدیان دروغین

        ناشر
        تعداد صفحات
        726 صفحه
        شابک
        9789642246199
        سال انتشار
        1400
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب مهدیان دروغین

        اثر پیش رو کتابی است که حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر "رسول جعفریان" در آن " به ضمیمه هفت رساله"، "مهدیان دروغین" را معرفی می‌کند. او جهان اسلام را به بخش‌های جغرافیایی مشخص تقسیم کرده و "مهدیان دروغین" را در مکان‌ها و زمان‌های مختلف تاریخ معرفی نموده است.
        حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر "رسول جعفریان" در ابتدای کتاب خود استدلال می‌کند که بحث درباره ادعای مهدویت هم برای مورخان اسلامی و هم برای متکلمان شیعه جذاب است. وی هدف از تألیف "مهدیان دروغین" را تحقیق در مورد کلیت داستان مدعیان نمی‌داند، بلکه به معرفی ادعای آنها می‎پردازد و معتقد است، قابل درک است که برای برخی از اصحاب دعوی، مانند بابیت در ایران، آثار زیادی تالیف شده باشد اما کتاب پیش رو اختصاص به یک ادعا و مطالب پیرامون او ندارد. هدف وی در واقع تهیه فهرستی از ادعاها بر اساس شواهد تاریخی موجود در متون بوده و با این حال سعی نموده وضعیت سیاسی و اجتماعی برخی از این جنبش‌ها را در شرایط خاص برجسته کند.
        حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر "رسول جعفریان" اظهار می‌کند که مهدویت یکی از عقاید محکم و مسلم شیعه و سنی است و هیچکس بدون اعتقاد به مهدویت شیعه نمی‌تواند خود را شیعه بنامد. جامعه شیعه امامی از دیرباز به این امر معتقد بوده و نه فقط مهدویت بلکه مصداق بارزش را که فرزند گرانقدر امام حسن عسکری (ع) است، مشخص کرده است.
        موضوع "مهدیان دروغین" به گفته نگارنده منحصر به شیعیان نیست و اهل سنت، اگر نگوییم بیشتر، به همان اندازه گرفتار این معضل بوده و هستند. اما جامعه شیعه به ویژه از قرن سیزدهم هجری در این زمینه مستعدتر شده است و جدیت بیشتری را در روشنگری مردم شیعه که یکی از اهداف اصلی این کتاب است، طلب می‌کند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار رسول جعفریان

        کتاب‌های مرتبط با کتاب مهدیان دروغین