کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        تاریخ اجمالی ریاضیات برای فیلسوفان

        قیمت:
        139,500 تومان 132,525 تومان

        مشخصات کتاب تاریخ اجمالی ریاضیات برای فیلسوفان

        ناشر
        تعداد صفحات
        142 صفحه
        شابک
        9786229748954
        سال انتشار
        1400
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب تاریخ اجمالی ریاضیات برای فیلسوفان

        کتاب پیش رو نخستین کتاب ترجمه‌شده در زبان فارسی است که با رویکردی فلسفی به سراغ تاریخ ریاضیات می‌رود. ظرائفی را که مطلوب اهل فلسفه است در قرائت مولف این کتاب از تاریخ ریاضیات می‌توان به وضوح مشاهده کرد؛ همان‌طور که از عنوان این کتاب نیز چنین انتظاری در خواننده پدیدار می‌شود. این که کتابی تألیفی با چنین رویکردی در زبان فارسی موجود نیست، موجب شده است که این کتاب الگوی نخست و بی‌بدیلی در این حوزه به‌شمار آید.
        کتاب حاضر از «مجموعه درآمدهای کمبریج» بخش «فلسفۀ ریاضیات» انتخاب شده است. مولف این کتاب جان استیل‌ول یکی از ریاضی‌دانان سر‌شناس استرالیایی و استاد دانشگاه سان‌فرانسیکو و دانشگاه موناش استرالیا است که علاوه بر تألیفات فراوان در زمینۀ ریاضیات، اشتغال فکری و قلمی در حوزۀ تاریخ ریاضیات نیز داشته است. این مجموعه، بنابه تعریف سایت کمبریج: «متشکل از پژوهش‌های محققانه و علمی اصیل، دقیق، معتبر و متمرکزی است که در زمینه‌های مختلف سامان یافته. از طرفی کتاب‌های این مجموعه‌ را محققان برتر ویرایش کرده‌اند. همچنین، این کتاب‌ها موضوع‌های کلیدی در رشته‌های مختلف علمی را به طور وسیعی پوشش می‌دهند.»
        از ویژگی‌های جالب کتاب این است که تاریخ ریاضیات در آن نه به صورت خطی از ابتدای تاریخ ریاضیات موجود، بلکه ناظر به سیر تاریخی هر یک از مفاهیم ریاضیاتی‌ای که برای فیلسوفان از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان شده؛ مفاهیمی از قبیل: بی‌نهایت، نظریۀ مجموعه‌ها و تناقض‌های آن، دستگاه‌های صوری، حل‌ناپذیری، ناتمامیت و غیره. از این رو اهل فلسفه می‌توانند با نگاهی فلسفی تحولّ هر یک از مفاهیم ریاضیاتی مورد نظر خود را در بستر زمان و به صورت کم‌وبیش مستقل دنبال کنند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب تاریخ اجمالی ریاضیات برای فیلسوفان