کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        شناخت تاثیر گروه های همسال بر کودکان و نوجوانان

        قیمت:
        18,500 تومان 16,650 تومان

        مشخصات کتاب شناخت تاثیر گروه های همسال بر کودکان و نوجوانان

        ناشر
        تعداد صفحات
        376 صفحه
        شابک
        9789641207818
        سال انتشار
        1394
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب شناخت تاثیر گروه های همسال بر کودکان و نوجوانان

        کتاب حاضر به حقیقتی اساسی در زندگی می پردازد که والدین، معلمان و مسئولان را به مدت چندین قرن رنجانده و در قرن 21 بسیار چشمگیر شده است و آن این است که در دوران نوجوانی، والدین تأثیر و نفوذ خود را بر فرزندانشان از دست می دهند، در حالی که در این دوران قدرت و نفوذ همسالان در بچه ها افزایش می یابد. در جهان معاصر، که مملو از دسترسی آسان به مواد مخدر، روابط جنسی و خشونت است، این فکر که گروه همسالان ممکن است به اذهان بچه ها آسیب برسانند، افراد بالغ را دچار ترس می کند.
        این کتاب بررسی علمی باریک بینانه ای درباره حضور فراگیر فرایند تأثیر همسال ارائه می دهد و در آن برخی از اسطوره های قدیمی کنار گذاشته شده و بینش های جدیدی پیشنهاد شده است.
        کتاب حاضر از میان یک کنفرانس ملی برآمده که در «مرکز مصلحت اندیشی خانواده و کودک» در دانشگاه دیوک برگزار شده است و مباحث کتاب ترکیبی از دانش روانشناسی پایه با دانش مربوط به اعصاب دانشگاه دیوک و مرکز مزبور است که بینش ها و یافته های این کنفرانس برای روانشناسان و سازمان های اجتماعی مرتبط با جوانان مفید خواهد بود.
        هدف نهایی کتاب این است که تحقق در زمینه پویایی رشد کودک را به سمتی ببرد که مسئولیت مشکلات پیش روی کودکان و خانواده ها در جامعه معاصر را بر عهده بگیرد. در حقیقت این کتاب به درک وسعت اثرهای نفوذ همسالان، به بررسی شواهد نظری و تجربی معاصر و همچنین سازوکارها و عوامل تعیین کننده ای که ممکن است هدف تلاش های پیشگیرانه برای کاهش آسیب پذیری در مقابل نفوذ همسالان باشد، می پردازد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب شناخت تاثیر گروه های همسال بر کودکان و نوجوانان