کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        یپرم خان سردار

        0 (0)
        قیمت:
        400,000 تومان 360,000 تومان

        مشخصات کتاب یپرم خان سردار

        تعداد صفحات
        436 صفحه
        شابک
        9789647736091
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب یپرم خان سردار

        "یپرم خان سردار" به قلم "اسماعیل رائین" داستان زندگی یکی از مجاهدین سرافراز دوران مشروطه را برای مخاطب بازگو می‌کند. "یپرم خان سردار" به عنوان یک جنگجوی سخت کوش و شجاع، با غیرتی انقلابی و اراده‌ای پولادین، فرمانده‌ای قاطع، آینده‌نگر و تا اندازه‌ای خودرای بود که با توانایی‌های سازماندهی شگفت انگیز و رهبری قوای کم‌تعداد، به جنگ دشمن می‎رفت و صف انبوه آنان را در هم می‌شکست.
        تلاش های خستگی ناپذیر "یپرم خان سردار" در تشویق مبارزان و احیای نهضت مشروطیت در گیلان، سازماندهی نیروها پس از فتح تهران و به دست گرفتن کنترل امنیت پایتخت، سرکوب جنبش های استبدادی در استان‌ها و مقابله با لشکرکشی ها و سربازان شاه مخلوع، قابل ستایش است و "اسماعیل رائین" در کتاب پیش رو به آنها پرداخته است.
        نویسنده از بازگرداندن نظم و آرامش در کشور به دست او سخن می‌گوید و زندگی و اقدامات وی را که به احیاکننده مشروطیت معروف بود، برجسته می‌نماید. "یپرم خان سردار" مردی بود که با وجود دسیسه های بسیار از سوی کارگزاران رژیم استبدادی، هیچگاه دست از مبارزه نکشید.
        رهبران اصیل انقلاب مشروطه ایران، عمدتا با تقدیری غیرمنتظره و نابهنگام مواجه شده اند. غیر از افراد ناشناس که در شورش‌ها و نهضت‌ها شرکت داشتند، دلاورانه جنگیدند و خون خود را بر زمین ریختند تا نهال آزادی را سیراب کنند و یا در زندان‌ها محبوس و مدفون شدند، بسیاری هستند که می‌توان با کند و کاو و پژوهش، به هویت و دلاورمردی‌هایشان پی برد و نباید گذاشت که یاد و خاطره‌ی مردانی که بی‌تفاوت نماندند و برای آزادی کشورشان تلاش کردند، به ورطه‌ی فراموشی سپرده شود. مطالعه‌ی زندگی این بزرگمردان، سرشار از درس آزادگی و شجاعت است و می‌تواند الگوی مناسبی برای نسل‌های کنونی و آتی کشور عزیزمان باشد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب یپرم خان سردار