کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        1

        تاریخ تجزیه ایران جلد 1

        توطئه ی نافرجام برای تجزیه ی آذربایجان
        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب تاریخ تجزیه ایران جلد 1

        تعداد صفحات
        360 صفحه
        شابک
        9789647775106
        سال انتشار
        1387
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب تاریخ تجزیه ایران جلد 1

        روند شومی که به شکل گیری مفهومی به نام «تاریخ تجزیهٔ ایران» در متن‌های تاریخی ایران معاصر انجامید، از دوم امرداد 1162 خورشیدی و با امضای قرارداد تحت‌الحمایگی میان گرجستان و روسیه آغاز شد. پس از آن، در دوره‌ای یکصد و پنجاه ساله، بزرگترین «تجزیهٔ سرزمینی» در تاریخ جهان شکل گرفت و طی آن، نزدیک به دو سوم از پهنهٔ کشور ایران با دست‌اندازی‌های روسیهٔ تزاری و توطئه‌های دولت انگلستان از پیکر آن جدا شد.
        محمود محمود، تاریخنگار ایرانی در این باره در کتاب تاریخ روابط سیاسی ایران و انگلیس در قرن نوزدهم می‌نویسد: « در این یکصد و پنجاه سال، روس و انگلیس، به قدری به ایران صدمه رسانیده‌اند که قلم از شرح آن عاجز است. هرگاه منصفانه در تاریخ یکصد و پنجاه سالهٔ ایران نظر شود، صدمات و تعدیّات و تجاوزات روس‌ها بر ایران، محرک اصلی همان دولت انگلستان است.»
        دکتر هوشنگ طالع، پژوهشگر معاصر با بررسی متن‌های تاریخی و سندهای سیاسی، چگونگی تجزیهٔ ایران و عامل‌های موثر در آن را نشان داده و تاریخی مستند از روند تجزیهٔ ایران به دست داده است.

        حمید صارمی
        1401/11/27
        حداقل نزدیک به دوقرن است که اسیر مداخلات و تجزیه کشور ایران بدست استعمار روس و انگلیسی هستیم در دهه 1970 می‌رفتیم که با پشتیبانی پادشاه ایران ساز پهلوی به قدرتی تاثیر گذار در منطقه و جهان تبدیل شویم که با نقشه شوم گلوبالیستها متوقف شدیم اما به فرموده پادشاه فقید ایران از دوره های زیادی عبور کرده و باز خواهد کرد. پاینده ایران
        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب تاریخ تجزیه ایران جلد 1