کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        مجموعه پیامبر

        0 (0)
        قیمت:
        140,000 تومان 133,000 تومان

        مشخصات کتاب مجموعه پیامبر

        تعداد صفحات
        668 صفحه
        شابک
        9789640233894
        سال انتشار
        1401
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب مجموعه پیامبر

        کتاب «پیامبر» رمان بلندی است که هر فصل آن به بخشی از زندگی پیامبر پرداخته است. این مجموعه قبلا در قالب 14 جلد منتشر شده بود.

        این مجموعه داستانی مستند به قرآن، احادیث و اسناد تاریخی است. نویسنده در مواردی هم که با کمبود منابع مواجه می‌شود، با خاتمه فصل و بهره‌گیری از تکنیک «جاهای خالی» ذهن خواننده را درگیر می‌کند.

        شخصیت‌پردازی و فضاسازی دو رکن اصلی از ارکان رمان است. در این مجموعه نویسنده با تکیه بر تکنیک قلمی خود، به توصیف دقیق شخصیت‌ها و فضاها پرداخته است. شخصیت‌های اصلی این رمان در ذهن خواننده شناخته‌شده هستند. با این حال، تبحر نویسنده در شخصیت‌پردازی مثال‌زدنی است. فهرست شخصیت‌های هر کتاب نیز با عنوان «چهره‌های این رمان» در ابتدای هر فصب آمده است. فضاسازی در این رمان به شکلی صورت گرفته که خواننده خود را در فضای تاریخی آن دوران حس می‌کند.

        در داستان‌های مشهور تاریخی با توجه به اطلاع خواننده از ماجراها، عنصر حادثه کمرنگ می‌شود؛ لذا ایجاد جذابیت و کشش داستانی مرهون توانایی نویسنده است. سلیمانی در رمان «پیامبر(صل الله علیه و آله)» با ایجاد کشمکش‌های جذاب داستانی، رنگ و جلایی خاص به حادثه‌ها بخشیده و شیوه نگارش بدیع داستان تاریخی مستند را رقم زده است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار نقی سلیمانی

        کتاب‌های مرتبط با کتاب مجموعه پیامبر