کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        شکست

        تحصیل کردگان غرب چگونه انقلابی شدند؟
        قیمت:
        230,000 تومان 218,500 تومان

        مشخصات کتاب شکست

        ناشر
        تعداد صفحات
        362 صفحه
        شابک
        9786002538116
        سال انتشار
        1401
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب شکست

        متیو کی. شانن در کتاب شکست ماجرای تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های امریکا، در بین سال‌های 1950 میلادی (1330 خورشیدی) و 1979 میلادی (1357 خورشیدی، یعنی از دهۀ 30 خورشیدی تا دوران انقلاب ایران، را روایت می‌کند.
        دربارۀ روابط ایران و امریکا کتاب‌های مختلفی نوشته شده است اما، چنانکه در مقدمۀ سوگند رجبی‌نسب بر ترجمۀ فارسی کتاب شکست اشاره شده، این کتاب از نخستین کارهای پژوهشی در این باره است که روابط آموزشی بین ایران و امریکا را در کانون توجه خود قرار داده و از این منظر، کتابی متفاوت در میان کتاب‌های با موضوع روابط ایران و امریکا است.
        متیو کی. شانن در کتاب شکست پیشینۀ روابط آموزشی ایران و امریکا و شروع رفتن دانشجو از ایران به امریکا برای تحصیل و چگونگی شکل‌گیری چنین رابطه‌ای را مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهد.
        در کتاب شکست می‌بینیم که چگونه گروهی از دانشجویانی که، در راستای هدف پیشبرد برنامه‌های توسعه‌محور ایران عصر پهلوی دوم و پروژۀ مدرن‌سازی‌ای که از جانب حکومت محمدرضاشاه دنبال می‌شد و نیز طبق سیاست‌های دوران جنگ سرد و برنامۀ مقابلۀ امریکا با نفوذ شوروی، به تحصیل در امریکا مشغول بودند، در کشور امریکا به مبارزه با حکومت پهلوی و انتقاد از حمایت‌های دولت امریکا از این حکومت برخاستند و در این مبارزه، حمایت و همدلی گروهی از امریکایی‌ها را هم برانگیختند.
        درواقع کتاب «شکست»، در عین روایت تاریخ روابط ایران و امریکا با محوریت آموزش و تحصیل محصلان ایرانی در دانشگاه‌های امریکا، تأثیر این موضوع بر انقلاب ایران را نیز بررسی می‌کند.
        کتاب شکست از مقدمه‌ای با عنوان «آموزش میان ایران و غرب»، پنج فصل، یک بخش نتیجه‌گیری با عنوان «فراملی‌گرایی انقلاب ایران» و یک مؤخره تشکیل شده است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب شکست