کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        معماری دینامیک

        0 (0)
        قیمت:
        300,000 تومان 285,000 تومان

        مشخصات کتاب معماری دینامیک

        تعداد صفحات
        300 صفحه
        شابک
        9786005405286
        نوبت چاپ
        2000
        قطع
        خشتی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب معماری دینامیک

        می توان گفت ریشه معماری دینامیک ، معماری پویا و با معماری متحرک از زمان شکل گیری در ورودی و پنجره های بناهای باستانی شکل گرفته است . سپس این معماری در بناهای آسیاب های بادی نمایان تر شده است؛ به طوری که ایرانیان اولین کسانی بودند که در حدود سال ۲۰۰ قبل از میلاد مسیح برای آردکردن غلات از آسیابهای بادی بهره گرفته اند.

        معماری دینامیک در طول زمان با تکنولوژی به خوبی پیش رفته و با معماری معاصر توسعه یافته است. معماری دینامیک روزی برای آردکردن غلات امروز برای تامین انرژی ! البته در دوران معاصر راه های زیادی برای این امر پیموده شده است . در کتاب خواننده با این راه از باستان تا سال ۲۰۰ میلادی آشنا می شوند . آثار کتاب شامل پروژه های کوچک، متوسط ، بزرگ ، خیلی بزرگ می باشد . تنوع پروژه ها از یک خانه کوچک تا یک شهر می باشد . بناهای معماری دینامیک بسیار جذاب و دیدنی بوده که شهرهای مهم دنیا به دنبال ساخت آنها می باشند. به گفته معمار مشہور امریکایی تام مین « معماری یک ورزش در مسافت طولانی است. شما فکرتان را بر روی آن می گذارید و ۳۰ سال با آن همراه می شوید، تا اینکه کم کم در این رشته راه می افتید. » برای این منظور با زندگی نامه معمار تاثیر گذار در معماری دینامیک به نام یان کاپلیکی آشناترمی شویم . همچنین در این کتاب برای اولین بار یکی از تاثیرگذارترین معمارهای این حوزه به نام مایکل یانتزنمعرفی می شود. علاوه بر اینها بناهایی با امکان سنجی در ایران به صورت اجرایی معرفی گردیده اند که در انتها با بررسی دی وی دی می توانند کمک خوبی در این زمینه باشند.

        دی وی دی کتاب نیز شامل هفده کلیپ و فیلم حرفه ای راجب آثار مطروحه می باشد. این بخش ها مراحل طراحی تا اجرا، توصیف پروژه ، مصاحبه با معمار راجب بنای موجود و ... را در بر دارند.

        جنگها در جهان امروز ، جنگ انرژی است . هزینه پایین انرژی در ایران یکی از دلایل بی توجهی به علوم حوزه تامین انرژی شده است.

        روزی پایه ریزی ساختمان ها در ایران بر اساس احترام و بهره گیری از طبیعت بود ، که امروزه دیگر در ایران جایگاهی ندارد. امروزه تامین انرژی کل بنا توسط خود بنا امری امکان پذیر بوده و در ایران به علت به روز نبودن اطلاعات در حوزه ساخت وساز به امری محال می ماند . روزی از این سرزمین گرانمایه های بی نظیری خارج شد و جهان زمان خود را تصقیر کرد. حال همان گرانمایه ها در جهان چرخیده اند و به شکلها و عناوین دیگری باز گشته اند. ما باید دوباره به اطرافمان بنگریم به طوری که چیزهای با ارزشی کنارمان قرار دارد و ما آنها را نمی بینیم . برای ساخت آینده باید گذشته، حال و آینده را دید و با بهره گیری از عناصر بومی به سوی آینده با تلاش پیش رفت .

        آشنایی با علم معماری دینامیک می تواند کمک شایانی به ساخت بناهای این عرصه در کشور عزیزمان ایران کند . این معماری حداقل می تواند در زمینه تامین انرژی تایین کننده باشد. در نهایت این آشنایی از هدر رفتن سرمایه های مملکت عزیزمان جلوگیری کرده و باعث پیشرفت معماری ایران می شود .

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب معماری دینامیک