کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        روزی که او خود اشک های مرا پاک خواهد کرد

        ناموجود

        مشخصات کتاب روزی که او خود اشک های مرا پاک خواهد کرد

        تعداد صفحات
        204 صفحه
        شابک
        9789644484971
        سال انتشار
        1389
        نوبت چاپ
        2
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب روزی که او خود اشک های مرا پاک خواهد کرد

        کنزابورو اوئه نویسنده‌ای ژاپنی‌تبار است. او از مهم‌ترین نویسندگان ادبیات معاصر ژاپن محسوب می‌شود. این نویسنده آثار بحث‌برانگیز بسیاری نوشته و همواره تلاش کرده تا پیرامون موضوعات مهم جامعه‌اش بنویسد. او در روستایی کوچک در یکی از جزیره‌های ژاپن متولد شد. مادرش دو کتاب ماجراهای هاکلبری فین و ماجراجویی‌های نیلز را برایش تهیه کرده بود. اوئه این دو کتاب را به‌شدت دوست داشت و درباره‌ی این دو کتاب گفته بود که هر دو را با خود به گور خواهد برد.

        اوئه پس از شرکت در جنگ و مشاهده‌ی بمباران هیروشیما و فروپاشی امپراتوری بزرگ نسبت به هر آن‌چه تاکنون در جامعه به او آموخته بودند، دلسرد شد و حس کرد که به باورهایش خیانت شده است. این حس تلخ همیشه در تمام آثارش مشهود بود. او در اوایل دوران فعالیت ادبی‌اش به مکتب اگزیستانسیالیست پایبند بود؛ اما به‌مرور سبکش عوض شد. اوئه تحت‌تأثیر نظریات ادبی انگلیسی و فرانسوی بود. او معضلات سیاسی، اجتماعی و فلسفی جامعه‌ی آن ‌زمان ژاپن را در آثارش منعکس می‌کرد و داستان‌هایی تلخ و گزنده می‌نوشت. اوئه در سال 1994 به پاس خدماتش به ادبیات ژاپن موفق به کسب نوبل ادبیات شد.

        کتاب روزی که او خود اشکهای مرا پاک خواهد کرد شامل دو داستان از این نویسنده‌ی ژاپنی است. داستان روزی که او خود اشکهای مرا پاک خواهد کرد درباره‌ی مردی است که تعادل روانی ندارد و می‌پندارد که به سرطان کبد مبتلا شده است. او در بستر مرگ است و عقده‌های کودکی و خاطرات تلخی را به خاطر می‌آورد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب روزی که او خود اشک های مرا پاک خواهد کرد