کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        سیر طولانی روز در شب

        قیمت:
        212,000 تومان 190,800 تومان

        مشخصات کتاب سیر طولانی روز در شب

        ناشر
        تعداد صفحات
        229 صفحه
        شابک
        9786223131332
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب سیر طولانی روز در شب

        سیر طولانی روز در شب، نمایشنامۀ خودزندگی‌نامه‌ای یوجین اونیل، استادانه‌ترین اثر اوست. این نمایشنامه را اولین‌بار انتشارات دانشگاه ییل در 1956 منتشر کرد و یک سال بعد برندۀ جایزۀ پولیتزر شد. هارولد بلوم دربارۀ این کتاب می‌نویسد: «سیر طولانی روز در شب به اتفاق آرا شاهکار اونیل است... عشق میان اعضای خانواده خودش به‌زحمت دربرابر زخم‌ها و آسیب‌های ازدواج، پدر و مادری و فرزندی تاب می‌آورد، چه رسد به اینکه بخواهد این زخم‌ها را تسکین دهد. این واقعیت هرگز تا این حد بی‌رحمانه و اثرگذار به تصویر کشیده نشده، آن‌هم با بیانی چنین قدرتمند که بعید است هیچ‌کداممان تلخی‌اش را هرگز فراموش کنیم.»

        | اونیل سیر طولانی روز در شب را در 1940 نوشت اما نمایشنامه تا 1956، یعنی پس از مرگ نویسنده، روی صحنه نرفت. او در این نمایشنامه با شجاعت و بدون هیچ شرمی از زندگی واقعی خودش می‌نویسد. اثر او تلاشی ا‌ست غم‌بار برای درک خودش و خانواده‌اش و، همان‌طور که اونیل در تقدیم‌نامۀ کتاب اشاره کرده، «این نمایشنامه‌ را که دربارۀ اندوهی کهنه است با اشک و خون نوشته‌ام».

        | هیچ‌کدوممون در برابر بلاهایی که زندگی سرمون آورده کاری از دستمون برنمی‌آد. آدم اصلاً نمی‌فهمه کِی اون بلاها سرش می‌آن، وقتی هم که می‌آن سراغش باعث می‌شن آدم سرش به چیزهای دیگه گرم بشه تا اینکه بالاخره یادش بره چی می‌خواست بشه و خود واقعیش رو برای همیشه فراموش می‌کنه.

        (بریده‌ای از نمایشنامه)

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار یوجین اونیل

        کتاب‌های مرتبط با کتاب سیر طولانی روز در شب