کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        روان های مریض ذهن های سالم

        قیمت:
        120,000 تومان 114,000 تومان

        مشخصات کتاب روان های مریض ذهن های سالم

        تعداد صفحات
        160 صفحه
        شابک
        9786004615020
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب روان های مریض ذهن های سالم

        ویلیام جیمز، پدر فلسفۀ آمریکایی، سال 1895 سخنرانی‌ای با عنوان «آیا زندگی ارزش زیستن دارد؟» ارائه کرد. برای جیمز که در ایام جوانی و طی بحرانی وجودی، شدیداً به خودکشی گرایش پیدا کرده بود پرسش یادشده پرسشی صرفاً ذهنی و نظری نبود. حقیقت امر همان است که جان کاگ می‌نویسد: «کل فلسفۀ ویلیام جیمز از آغاز تا پایان برای نجات یک زندگی، یعنی زندگی خودش، طراحی شده بود.» از همین رو، فلسفۀ او ممکن است زندگی شما را نیز نجات دهد. کتاب روان‌های مریض، ذهن‌های سالم درآمدی جذاب بر زندگی و اندیشۀ جیمز است. این کتاب نشان می‌دهد که چرا بنیان‌گذار عمل‌گرایی و روان‌شناسی تجربی ـ‌ و الهام‌بخش انجمن الکلی‌های گمنام‌ ـ هنوز هم می‌تواند با کسانی که دغدغه‌شان ارزش زیستن زندگی‌شان است، به گفت‌وگویی بی‌واسطه و عمیق بپردازد.

        جیمز افرادی را که زندگی را بی‌معنا می‌دانند، دارای «روان ناخوش» می‌داند. کاگ معتقد است که جیمز، همچون آینۀ تمام‌نمای روان‌ناخوش‌ها، نشان می‌دهد که چگونه به‌کمک تجربیات او می‌توان به «ذهنیت سالم» دست یافت. ذهنیت سالم ذهنیتی است که زندگی را خاتمه‌نیافته، پویا و امیدبخش می‌داند و درعین‌حال به خطرات نیز نگاهی واقع‌بینانه دارد. در واقع کلیت عمل‌گرایی جیمز، یعنی قضاوت حقایق بر مبنای پیامدهای عملی‌شان در زندگی، پادزهری عملی برای بحران‌های معناداری است که ما را تهدید به نابودی در آینده یا اکنون می‌کنند. در طول این مسیر، کاگ هم توصیف تأثیرگذاری از بهبود مداوم زندگی‌اش با آموزه‌های جیمز ارائه می‌کند.

        کتاب روان‌های مریض، ذهن‌های سالم کتابی است شیوا، الهام‌بخش و سرشار از بینش. این کتاب می‌تواند به هوشمندانه‌ترین و نافذترین کتابِ خودیاری‌ای تبدیل شود که تا به حال خوانده‌اید.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب روان های مریض ذهن های سالم