کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        راهنمایی بر نظریه انتقادی و فرهنگی

        قیمت:
        334,000 تومان 317,300 تومان

        مشخصات کتاب راهنمایی بر نظریه انتقادی و فرهنگی

        تعداد صفحات
        366 صفحه
        شابک
        9786226070591
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب راهنمایی بر نظریه انتقادی و فرهنگی

        کتاب راهنمایی بر نظریه انتقادی و فرهنگی (The Routledge Companion to Critical and Cultural Theory) با ویراست سایمن مالپاس (Simon Malpas) و پاول ویک (Paul Wake) شامل مروری تاریخی است که مهم‌ترین پیشرفت‌ها را در زمینة مطالعه نظریۀ انتقادی و فرهنگی از جنگ جهانی دوم به بعد به طور مفصل بیان می‌کند.

        بخش اول این کتاب به مجموعه‌ای از مقالات اختصاص یافته است که در کنار هم تصویری از دامنه و حیطة نظریة انتقادی معاصر را بیان می‌کنند و همچنین شکل‌گیری آن را در جوامع بشری ترسیم می‌کنند. این مقالات جنبش‌ها و رویکرد‌های ‌مهم مربوط به فرهنگ را به اختصار بیان می‌کنند و برخی حوزه‌های ‌اصلی تحلیل نظری را همراه با معرفی اصول مهم و تأثیرگذارترین طرفداران آنها بررسی می‌کند و شیوه‌های ‌مختلف تأثیرگذاری آنها را بر عمل انتقادی ارزیابی می‌کنند. در هر مقاله پیشنهاد‌هایی ‌برای مطالعۀ بیشتر وجود دارد که شامل متون ابتدایی مهم و کتاب‌های مقدماتی قابل‌دسترس است. این مقالات در کنار یکدیگر به طور مفصل در مورد نظریۀ انتقادی و درک مناسب از قدم بعدی برای بررسی ایده‌های ‌ویژه، موضوعات و اندیشمندان، زمینه‌ای موثق برای خواننده فراهم می‌کنند.

        بخش دوم کتاب یک فرهنگ‌‌ لغت مهم است که در بردارندۀ مقالاتی کوتاه دربارۀ برخی عبارات و اندیشمندانی است که دانشجویان احتمال دارد طی مطالعات مربوطه با آنها مواجه شوند. هدف کلی فراهم کردن تعاریفی روشن است که اطلاعاتی را ارائه می‌کنند تا هم برای خوانندۀ عمومی که می‌خواهد نام یا اصطلاح فنی جدیدی را درک کند هم برای خوانندۀ متخصص نظریۀ انتقادی که تمایل دارد بداند قدم بعدی چیست، مفید است. اکثر مدخل‌های بسط یافته نیز دربردارندۀ جزئیات کوتاهی است از مطالعات بیشتر برای افرادی که تمایل دارند ایده‌ها یا نظریه‌ها را به تفصیل بررسی کنند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب راهنمایی بر نظریه انتقادی و فرهنگی