کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        سپیده دمان

        0 (0)
        قیمت:
        95,000 تومان 90,250 تومان

        مشخصات کتاب سپیده دمان

        تعداد صفحات
        316 صفحه
        شابک
        9789644484261
        سال انتشار
        1394
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب سپیده دمان

        کتاب " سپیده‌دمان " مجموعه داستانی از "جمال میرصادقی"، نویسنده، پژوهشگر و منتقد معاصر است. این کتاب در سال 1388 منتشر شده و شامل سه مجموعه داستان او با نام «مسافرهای شب»، «چشم‌های من، خسته» و «شب‌های تماشا و گل زرد» است. این داستان‌ها پیش از این قبل از انقلاب نیز منتشر شده و حالا با ویرایشی جدید در یک مجموعه گرد آمده‌اند.

        "جمال میرصادقی" در طول فعالیت ادبی‌اش، بیش از چهل اثر داستانی از جمله داستان کوتاه و رمان و آثار غیرداستانی نگاشته است. این نویسنده را بیشتر با کتاب‎های تألیفی غیرداستانی‌اش همچون «عرق‌ریزان روح‌»، «عناصر داستان» و… می‎شناسند و درواقع وجه داستان‌نویسی او مورد کم‌توجهی قرار گرفته است. این نویسنده‌ی گران‌قدر اولین داستانش را در مجله‌ی سخن به سردبیری ناتل خانلری منتشر کرده است و سپس به تحریریه‌‌ی این مجله می‌پیوندد و از آن دوران تاکنون در عشق به داستان و داستان‌نویسی قلم می‌زند.

        داستان‌های مجموعه‌ی " سپیده‌دمان " در دوران پیش از انقلاب رخ می‌دهند. روایتی از زندگی و مرگ و آدم‌ها و روابطشان و گره‌هایی که انگار هرگز باز نمی‌شوند. میرصادقی همواره در داستان‌هایش به رنج و دشواری‌های زندگی طبقه‌ی محروم نظر داشته است و در این داستان‌ها هم با زبانی ساده و روان و نزدیک به همان آدم‌ها، قصه‌ی زندگی‌شان را روایت می‌کند. همچنین می‌توان سیر داستان‌نویسی این نویسنده را در این آثار که همگی جزو داستان‌های اولیه‌ی او هستند، بررسی کرد.

        بریده‌ای از کتاب:

        «توران خانم در حالی که برای من تخمه پوست می‌کند، به مردهای توی حیاط نگاه می‌کرد، یک‌طوری نگاه می‌کرد که رقاص‌ها به استکانی که روی پیشانی می‌گذارند نگاه می‌کنند، مثل این‎که چیزی روی پیشانی‌اش بود. آن‌وقت از کنار پنجره بلند شد و پنجره را بست.»

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار جمال میرصادقی

        کتاب‌های مرتبط با کتاب سپیده دمان