کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        فضا، تفاوت، زندگی روزمره

        خوانش هانری لوفور
        ناموجود

        مشخصات کتاب فضا، تفاوت، زندگی روزمره

        ناشر
        تعداد صفحات
        474 صفحه
        شابک
        9786007212387
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        2
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب فضا، تفاوت، زندگی روزمره

        کتاب فضا، تفاوت و زندگی روزمره دربردارنده مجموعه‌ای ازمقالات درباره هانری لوفور فیلسوف مارکسیست فرانسوی است که« نظریه انقلابی را شهری کرد، و انقلابی در نظریه شهری برپا نمود.»شهرت لوفوربه عنوان چهره ‌ای پیشرو در فلسفه اروپایی و نظریه اجتماعی به‌شدت افزایش یافته؛ و آثار او دربارة فضا، زندگی روزمره و شهری‌شدن،سبب احیای نظریه، جغرافیا، برنامه‌ریزی، معماری شهرو مطالعات فرهنگی در سطح جهان شده‌است.
        اثر حاضر،عرصه‌های جدیدی در رشته‌های مرتبط با فضا و همچنین نظریه انتقادی می‌گشاید. این کتاب پیوندی ‌است میان اندیشه‌های لوفور درباره فضا و سهم او در اندیشه انتقادی. همچنین تأملات انگلیسی-امریکایی و اندیشه‌های قاره‌ای درباره لوفور دراین کتاب مقایسه شده‌اند. از سوی دیگر، نسل سومی از بازخوانی لوفور در این کتاب بازنمایی می‌شود؛ روایتی که از نقد«سیاسی- اقتصادی» و «پست مدرن-جغرافیایی» فراتر می‌رود و خوانشی جدید از لوفور ارائه می‌کند. این اثر به شکلی خلاق درگیر مباحثات روشنفکری پس از جنگ جهانی دوم شده و راهبردهای مختلف ورود به پرسش‌هایی درباره فضا، زمان، تفاوت، شهری‌شدن، دولت، استعمار و سیاست رادیکال را به تصویر می‌کشد.
        اثر پیش‌رو برای علاقمندان به جامعه‌شناسی، مطالعات شهری، مارکسیسم، نظریه انتقادی، برنامه‌ریزی شهری، جغرافیا و فلسفه قابل قابل توصیه است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب فضا، تفاوت، زندگی روزمره