کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        وزن شعر فارسی 3

        از دیروز تا امروز
        0 (0)
        قیمت:
        33,000 تومان 31,350 تومان

        مشخصات کتاب وزن شعر فارسی 3

        تعداد صفحات
        234 صفحه
        شابک
        9789644487736
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب وزن شعر فارسی 3

        کتاب " وزن شعر فارسی (3) از دیروز تا امروز " به کوشش "امید طبیب‌زاده" به چاپ رسیده و شامل مجموعه مقالات سومین هم‌اندیشی وزن و شعر فارسی در انجمن زبان‌شناسان ایران است. این کتاب اولین بار در سال 1395 به چاپ رسید و 231 صفحه دارد.

        "امید طبیب‌زاده" زبان‌شناس، مترجم، و استاد دانشگاه ایرانی‌تبار است. او در سال 1340 در تهران متولد شد. طبیب‌زاده مدرک کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی را از دانشگاه شهید باهنر کرمان کسب کرد و در همان دوره به شکسپیر و آثارش علاقه‌مند شد. این علاقه بعدها به ترجمه‌ی “غزلواره‌ها” شکسپیر انجامید که از شناخته‌شده‌ترین ترجمه‌های او محسوب می‌شوند. طبیب‌زاده دوره‌ی کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه تهران گذراند. او برای رساله‌ی دکترایش وزن شعر عامیانه را بررسی کرد. این رساله مدتی بعد به عنوان کتاب منتشر شد و از مفصل‌ترین پژوهش‌های این زمینه به شمار می‌رود. عمده‎ی فعالیت‌های ادبی طبیب‌زاده با موضوع دستور زبان فارسی و وزن شعر فارسی است.

        کتاب " وزن شعر فارسی (3) از دیروز تا امروز " شامل گزارش و مقالات سومین هم‌اندیشی وزن و شعر فارسی است که در انجمن زبان‌شناسان ایران برگزار شده است. این جلسات را ابوالحسن نجفی پایه‌گذاری کرد. او در دو هم‌اندیشی اول در انتخاب موضوعات و سخنرانی‌ها حضور فعال داشت؛ اما متأسفانه یک سال پیش از برگزاری سومین جلسه فوت کرد.

        سومین هم‌اندیشی در تاریخ 29 اردیبهشت 1395 در دانشگاه علامه طباطبائی انجام شد. امید طبیب‌زاده مقالات این هم‌اندیشی را تنظیم کرد و به انتشار رساند. این کتاب شامل یازده مقاله است. از موضوعات بررسی‌شده در این هم‌اندیشی می‌توان به وزن در شعر نیمایی، قلمروهای نوایی و وزنی در شعر عروضی فارسی، قافیه در شعر انگلیسی و بررسی وزن در چند شعر اشاره کرد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب وزن شعر فارسی 3