کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        1
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        3

        مثل آب برای شکلات

        4 (1)
        قیمت:
        250,000 تومان 237,500 تومان

        مشخصات کتاب مثل آب برای شکلات

        تعداد صفحات
        236 صفحه
        شابک
        9789645512765
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب مثل آب برای شکلات

        مثل آب برای شکلات رمانی از رمان نویس و فیلمنامه نویس مکزیکی ، به نام لورا اسکوئیول است. این رمان داستان دختری جوان به نام تیتا را روایت می کند ، که آرزوی معشوق خود ، پدرو را دارد ، اما به دلیل سنت های دست و پاگیر خانوادگی توسط مادرش ، هرگز نمی تواند او را داشته باشد: دختر جوان نمی تواند ازدواج کند ، اما در عوض باید مراقب مادرش باشد تا وقتی که او می میرد. تینا یک راه برای ابراز وجود خود پیدا می کند که وسیله آن می تواند انرژی لازم را برای مقابله با مشکلات سد راهش را بدست آورد، و آن کار آشپزی، کردن است. داستان به این سادگیا هم نیست. نویسنده در نام اثر خود زیرکی نبوغ آمیزی به خرج داده که از یک عنوان ساده برای رمان معنایی دو پهلو خلق کرده است که هم به نوعی نوشیدنی و هم به امیال شهوانی اشاره دارد. اسکیوئل در شیوه داستان پردازی خود از المان های رئالیسم جادویی استفاده می کند تا ماورالطبیعه را با زندگی روزمره در کل رمان ترکیب کند. این داستان عاشقانه کلاسیک در مزرعه ای زیبا اتفاق می افتد ، در حالی که شخصیت مستبد داستان ، یعنی مادر تینا ، در آخرین روزهای بارداری خود پیاز را روی میز آشپزخانه خرد می کند. تینا در حالی که هنوز در رحم مادرش بود ، به شدت گریه می کند و باعث زایمان زودرس می شود ، و تیتا کوچک در میان ادویه ها و مواد لازم برای تهیه سوپ به دنیا می آید. این برخورد زودهنگام با غذا به زودی تبدیل به روشی برای زندگی می شود و تیتا با تبدیل شدن به یک آشپز ماهر ، از آشپزی برای اعتماد به نفس خود استفاده می کند.

        مهشید فخرزاده
        1401/2/2
        سبک نوشتاری کتاب جالب و جدید بود.اگرچه داستان لحظه های ناراحت‌کننده زیاد داره ولی توصیفات و تلنگرهایی که به واسطه کاراکترها ساخته شده،داستان رو جذاب و پر از درس میکنه.به نظرم ارزش خوندن داره حتی برای چندین بار...
        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        از بلاگ نهنگ دربارۀ کتاب

        معرفی کتاب مثل آب برای شکلات

        مثل آب برای شکلات یکی از شناخته‌‌شده‌ترین عناوین ادبی است. این کتاب نخستین کتاب یک مربی سابق کودکستان است، که برای نخستین بار در سال 1989 به زبان اسپانیایی منتشر شد. این کتاب هیاهویی در مکزیک به ‌پا کرد و این موفقیت مقدمه‌ای برای هیاهوی ادبی در جهان بود.

        کتاب‌های مرتبط با کتاب مثل آب برای شکلات