کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        نیلوفر خاموش

        0 (0)
        قیمت:
        175,000 تومان 166,250 تومان

        مشخصات کتاب نیلوفر خاموش

        تعداد صفحات
        196 صفحه
        شابک
        9789644481116
        سال انتشار
        1379
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب نیلوفر خاموش

        کتاب " نیلوفر خاموش " اثر "صالح حسینی" درباره‌ی شعر سهراب سپهری است. این کتاب اولین بار در سال 1371 منتشر شد و 132 صفحه دارد.

        "صالح حسینی" مترجم و منتقد ایرانی است. او در سال 1325 در سنقر استان کرمانشاه متولد شد. حسینی تحصیلات اولیه را در زادگاهش به پایان رساند و برای تحصیل در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی وارد دانشگاه شیراز شد. او پس از اخذ مدرک کارشناسی برای ادامه‌ی تحصیل به آمریکا رفت و در دانشگاه جرج واشنگتن مشغول به تحصیل شد. پس از کسب مدرک دکترا هم به ایران بازگشت و به فعالیت ادبی پرداخت. حسینی را بیشتر با ترجمه‌های دقیق و روانش می‌شناسند. کتاب «1984» از جورج اورول و رمان «دل تاریکی» از جوزف کنراد از شناخته‌شده‌ترین آثار ترجمه‌‌شده‌ی او به شمار می‌روند. حسینی همچنین در زمینه‌ی ادبیات و نقد، کتاب‌های درخشانی تألیف کرده است. از میان این آثار می‌توان به کتاب «کارگاه تحریر خیال»، «نظری به ترجمه» و «نیلوفر خاموش» اشاره کرد.

        " نیلوفر خاموش " کتابی درباره‌ی اشعار سهراب سپهری است. سهراب سپهری شاعر، نقاش و نویسنده بود. او در سال 1307 در کاشان متولد شد. والدینش هر دو اهل ادب و شعر بودند. سپهری برای تحصیل در دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران عازم پایتخت شد. در سال 1330 اولین کتاب شعرش را در وزن نیمایی با عنوان «مرگ رنگ» منتشر کرد. او پس از کسب مدرک کارشناسی در چند نمایشگاه نقاشی شرکت کرد و دومین کتاب شعرش را به چاپ رساند. سپهری شیفته‌ی فرهنگ شرق بود و به کشورهای آسیایی مختلفی سفر کرد و حتی مدتی در ژاپن اقامت داشت. او در این سفرها تلاش می‌کرد تا جای ممکن به فرهنگ بومی منطقه نزدیک شود. اشعار سپهری به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌اند و هنوز طرفداران خاص خود را دارند. کتاب " نیلوفر خاموش " به خواننده کمک می‌کند تا اشعار سپهری را بهتر درک کند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر