کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        مغز معمار

        عصب شناسی، خلاقیت و معماری
        قیمت:
        294,000 تومان 264,600 تومان

        مشخصات کتاب مغز معمار

        تعداد صفحات
        368 صفحه
        شابک
        9786227546057
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب مغز معمار

        کتاب «مغز معمار» عصب‌شناسی، خلاقیت و معماری تألیف هری فرانسیس ملگرِیو است و با ترجمه رضا احمدی‌وند چاپ شده است. گزیده‌ای از کتاب را می‌خوانیم:
        از نوشتن این کتاب همزمان دو نیت دارم: نخست مروری بر گام‌های بلندی که امروزی در علوم عصب‌شناسی برداشته‌اند: و دوم طرح پاسخی به این پرسش که دانش نوین عصب‌شناسی چه حرفی در معماری و حوزه‌های مرتبط با طراحی دارد. من بیشتر به خود فرآیند خلاقیت توجه می‌کنم: به مسائل ظریفی مثل ابهام و تفکر استعاری که در درونی‌ترین بخش وجود ما خانه دارد و به نظرم آنچه امروز عصب‌پژوهی دراختیار طراحان قرار می دهد. در حد طرحی کلی از پیچیدگی عظیم هوش و حواس و هیجانات ماست.
        بخش نخست کتاب، مجموعه مقالات کوتاهی است درباره‌ی معمارانی که پیش‌تر به این مسئله پرداخته‌اند که ما چگونه به بنا می اندیشیم. این نوشته‌ها – از آلبرتی تا یوهانی پالاسما- حاوی بینشی استثنایی درباره‌ی دوران خودشان است. در بخش دوم به تلاش‌های تجربی در حوزه‌ی مشترک عصب‌شناسی و زیبایی‌شناسی معماری می‌پردازم. این تلاش‌ها اگرچه نظریه تحویل نمی‌دهند. شاید چیز دیگری ارائه دهند که راهی نظری یا توان بازاندیشی در پرسش‌های بنیادین درباره‌ی انسانی باشد که معمار برای او طراحی می‌کند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب مغز معمار