کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        فرصت دوباره

        مجموعه داستان
        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب فرصت دوباره

        تعداد صفحات
        256 صفحه
        شابک
        9789644485992
        سال انتشار
        1396
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب فرصت دوباره

        کتاب " فرصت دوباره " اثر "گلی ترقی"، نویسنده‌ و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی ساکن فرانسه، در سال 1393 به چاپ رسیده است. "گلی ترقی" شوق نوشتن و آشنایی با دنیای نویسندگی را از پدرش، لطف‌الله ترقی که مدیر مجله‌ی «ترقی» بود، آموخته است. این نویسنده نخستین اثر خود را به نام «من هم چه‌گوارا هستم» در سال 1348 منتشر کرد. اثر دیگری از او به نام «بزرگ‌بانوی روح من» به زبان فرانسوی ترجمه و در فرانسه به‌عنوان بهترین قصه‌ی سال معرفی شد. او همچنین در سال 2009 به پاس فعالیت‌های فرهنگی و ادبی‌اش موفق به دریافت جایزه‌ی بیتا شد.

        کتاب " فرصت دوباره " از نُه داستان تشکیل شده که عبارت‌اند از: «بانو خانم»، «انتخاب»، «دزد محترم»، «آن یکی»، «پوران خیکی و آرزوهای بزرگش»، «گذشته»، «شاپرک و آقای عدل طباطبایی»، «زندگی ساده» و «فرصت دوباره». این نویسنده‌ی توانمند ایرانی درباره‌ی انگیزه‌ای که او را به نوشتن داستان «انتخاب» و «گذشته» در کتاب «فرصت دوباره» واداشته، گفته است: «٣٠ سال پیش، در ابتدای انقلاب، در روزنامه خواندم که پسری مادر پیرش را جلوی خانه‌ای در حوالی فرودگاه گذاشته و خودش به آمریکا رفته است. پیرزن در انتظار آمدن پسرش و رفتن با او به آمریکاست. این اتفاق برایم تکان‌دهنده بود. صدها پرسش برایم مطرح کرد… . جواب به این پرسش‌ها تبدیل شد به یک داستان تراژیک عاشقانه.»

        داستان‌های این کتاب موضوع‌های متفاوت و انسان‌های گوناگونی را دربرمی‌گیرند و به گم‌گشتگی انسان‌ مدرن در عصر حاضر می‌پردازند. این سرگشتگی و تنهایی را از روی طرح جلد کتاب هم می‌توان حدس زد که تصویر مجسمه‌ی «رهرو» از جاکومتی، مجسمه‌ساز سوئیسی است. شخصیت‌های داستان‌های این اثر همچون انسان امروز سرگشته و کلافه و نابسامان‌اند و گویی در زمان و زندگی شهری گیر افتاده‌اند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب فرصت دوباره