کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        دختری از پرو

        قیمت:
        335,000 تومان 318,250 تومان

        مشخصات کتاب دختری از پرو

        ناشر
        تعداد صفحات
        352 صفحه
        شابک
        9786005026696
        سال انتشار
        1398
        نوبت چاپ
        15
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب دختری از پرو

        اگر شوق خواندن رمان‌های عاشقانه نویسندگان بزرگ امریکای لاتین را داشته باشید، حتما این کتاب را خواهید پسندید. “دختری از پرو” (دختر بد) یک عاشقانه تاریخی از ماریو بارگاس یوسا برنده جایزه نوبل ادبیات است که به لحاظ پرداخت داستان، شخصیت‌پردازی و نیز ترسیم دوران سیاسی پرافت و خیز اروپا و امریکای لاتین در نیمه دوم قرن 20 در اوج قله داستان‌نویسی قراردارد.
        ماجرای رمان از این قرار است که ریکاردو نخستین‌بار در ابتدای نوجوانی در دهه 1950 در یکی از محلات لیما – پایتخت پرو – با دختری آشنا می‌شود که او را “شیلیایی کوچک” می‌نامند. این آشنایی نطفه عشقی طولانی مدت را در او می‌پرورد و سال‌ها ریکاردو را به دنبال دختر می‌کشاند. رمان به قدری پرتحرک وغیرقابل پیش‌بینی جلو می‌رود که در هر فصل خواننده را با خود راهی محیط و شرایطی متفاوت می‌کند. حتی ریکاردو که سایه به سایه دختر سفر می‌کند نمی‌داند این دختر اغواگر در کوبای زمان فیدل کاسترو به یک چریک مبارز تبدیل می‌شود و سپس در پاریس در دوران شاد و سرخوشانه پس از جنگ دوم جهانی، به همسری یک سیاستمدار فرانسوی درمی‌آید و…
        این کتاب هدیه‌ای غیرمنتظره به دوستداران آثار یوساست و از جهت محتوایی با دیگر نوشته های او فرق می‌کند. یک تراژدی کمدی درخشان با دو شخصیت اصلی و چندین شخصیت فرعی و حوادث و سفرهای پی در پی.
        از ماریو بارگاس یوسا چندین کتاب در ایران ترجمه شده است. این رمان آخرین اثر یوسا پیش از برنده شدن در جایزه نوبل بود. بد نیست بدانید این نویسنده پرویی یک دیپلمات مشهور و هوادار دوآتشه دموکراسی است که سال‌ها در سمت‌های سیاسی فعالیت داشته است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب دختری از پرو