کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        قضیه گودل

        قیمت:
        225,000 تومان 213,750 تومان

        مشخصات کتاب قضیه گودل

        تعداد صفحات
        278 صفحه
        شابک
        9789644486210
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب قضیه گودل

        کتاب " قضیه گودل " اثر جمعی از نویسندگان است. کیت دولین، ارنست نیگل، داگلاس‌ آر هافستدر، رودی روکر، جیم هولت و جیمزروی نیومن نویسندگان این کتاب هستند و رضا امیر‌رحیمی آن را به فارسی برگردانده است.
        کرت گودل بی‌تردید بزرگ‌ترین منطق‌دان قرن بیستم است. او با انتشار مقاله‌ی مهمش، «درباره‌ی گزاره‌های صوری تصمیم‌ناپذیر در پرینکیپیا ماتماتیکا و نظام‌های مرتبط» این دو قضیه را که به روشی شگفت اثبات کرده بود، به جهان ریاضی و منطق ارائه کرد. امروزه در میان ریاضی‌دان‌ها و منطق‌دان‌ها اثبات او حقیقتی پذیرفته‌شده است؛ اما تأثیرات فلسفی اثر او در طیف گسترده‌ای از فلسفه‌ی ذهن گرفته تا هوش مصنوعی محل نزاع است.
        دو دهه پس از انتشار مقاله‌ی گودل، روشن شد که به آثاری نیاز است تا ایده‌های اصلی و نتایج پردامنه‌ی قضیه‌های گودل را برای دانشجویان منطق، کامپیوتر، ریاضیات و محققان سایر حوزه‌های علم و دانش ساده‌سازی کند. تامس نیگل، استاد ممتاز مدرسه‌ی فلسفه‌ی دانشگاه کلمبیا و نیومن، پژوهشگر برجسته در تاریخ ریاضیات دست‌به‌کار شدند و کتاب «اثبات گودل» را در سال 1958 منتشر کردند.

        کتاب " قضیه گودل " در واقع ترجمه‌ی متن کامل ویراست جدید اثبات گودل است. برای آشنایی با آثار دیگر، شخصیت و زندگی شخصی بزرگ‌ترین منطق‌دان قرن بیستم، در بخش دوم کتاب، ترجمه‌ی چهار نوشتار و مقاله آمده است که برای مخاطبان عام ارائه شده تا تصویری جامع از زندگی و آثار او داشته باشند.
        مطالعه‌ی این کتاب علاوه بر آشنایی با افکار و زندگی یکی از بزرگ‎‌ترین منطق‌دانان جهان، نشان‌دهنده‌ی آن است که به رغم بیماری‌های شدید جسمی و روحی، انسان وقتی شوری در سر دارد، می‌تواند زندگی پرثمری داشته باشد. شور ریاضی و منطق یا هر امر دیگری در مواجهه با دشواری‌ها به انسان‌ کمک می‌کند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار جمعی از نویسندگان

        کتاب‌های مرتبط با کتاب قضیه گودل