مروری بر فیلم برهنه اثر مایک لی نویسنده: اولیویا بگشا مترجم: نصراله مرادیانی
«جانی» مردی بیکار، خانه‌به‌دوش، مردم‌گریز و اهل منچستر است که بعد از سکس خشونت‌آمیزی که به تعرض جنسی تغییرشکل می‌دهد، ماشینی می‌دزدد و مستقیم به لندن می‌رود تا وارد زندگی دوست‌دختر سابقش، لوئیس، شود؛ زندگی‌ای که لوئیس سعی کرده بود خود را از آن دور نگه دارد. او بعد از رابطۀ شهوت‌انگیز و شیطنت‌آمیز با سوفی، هم‌خانۀ لوئیس، زنی بیکار، آسیب‌پذیر و وابسته به‌لحاظ عاطفی، به‌کل از دست آن‌دو ذله می‌شود...
مطالعۀ بیشتر
داستان در برابر ناداستان نویسنده: ریچارد لی مترجم: آذر تشکر
برخی فرهنگ‌ها بین داستان (Fiction) و ناداستان (nonfiction) تمایز قائل نمی‌شوند و به‌جای این تمایز، از «قصه» (story) حرف می‌زنند. آیا این فقدان تمایز، مانعی برای نویسندگان و ناشران انگلیسی‌زبان است؟ یا باید یاد بگیرند که از نقل حکایت بهره ببرند؟
مطالعۀ بیشتر
مروری بر انیمیشن سول نویسنده: تیم دنینیگ مترجم: ارکانا پانگ
«سول» انیمیشنی به کارگردانی پیت داکتر ساختهٔ استودیو پیکسار است که توسط والت دیزنی پیکچرز در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به «جیمی فاکس» و «تینا فی» اشاره کرد. این انیمیشن در نود و سومین دورۀ جوایز اسکار، برندۀ جایزۀ اسکار بهترین فیلم پویانمایی و موسیقی متن فیلم شد.
مطالعۀ بیشتر
سخنان حکیمانه‌ سنکا درباره درمان اضطراب نویسنده: ماریا پوپوا مترجم: ارکانا پانگ
لوسییوس سنکا، خطیب، استاد فلسفۀ رواقی، استاد فن خطابه و معلم نرون یکی از پادشاهان روم بود. از سنکا نه تراژدی و یک کمدی به جا مانده ‌است.
مطالعۀ بیشتر
نظر مایکل پولان درباره پخت‌وپز نویسنده: ماریا پوپوا مترجم: محمدرضا عبدالله‌زاده
وعدۀ غذایی مشترک چیز کوچکی نیست. بنیان زندگی خانوادگی است، جایی که فرزندان ما هنر گفت‌وگو را می‌آموزند و عادت‌های مدنیت را به دست می‌آورند: به‌اشتراک‌گذاشتن، گوش‌کردن، رعایت نوبت، درک تفاوت‌ها، بحث‌کردن بدون توهین. آنچه که «تناقضات فرهنگی نظام سرمایه‌داری» نامیده می‌شود.
مطالعۀ بیشتر
انسان فرزند آتش نویسنده: جری آدلر مترجم: سارا عیش‌آبادی
زبان و آتش همواره دو هم‌سفر جداناشدنی انسان در سیروسفر روی زمین بوده‌اند. در جنگل‌های استوایی و زیر ضربات توفانی باران، انسان، اخگرهای گران‌بهای آتش را به جان حفظ کرد و در سرزمین‌های خشک و یخ‌زدۀ قطب، ظرف‌های سنگی را به لطف روغن و آتش برافروخت.
مطالعۀ بیشتر
ده غذای به‌یادماندنی در رمان‌های کلاسیک نویسنده: دایانا سکر تسدل مترجم: ارکانا پانگ
ده داستان کلاسیک از بزرگان ادبیات، از مارسل پروست تا ویرجینیا وولف از گونتر گراس تا نورا افرون و تی. سی. بویل
مطالعۀ بیشتر
نقد کتاب نویسنده: گراهام آر.ویلیامسون مترجم: محمدرضا عبدالله‌زاده
اگر شما قبلاً مطلبی منتشر نکرده‌اید، نقد کتاب می‌تواند شروع خوبی برای ورود به حوزۀ چاپ باشد. قبل از اینکه شروع به نقد کتاب کنید، خوب است که با نوشته‌های منتقدین باتجربه آشنا شوید.
مطالعۀ بیشتر